دست‌خط شهید آیت‌الله مدرس رونمایی می‌شود

19:20 - 09 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۴۶۶۷
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-مدیرعامل زیارتگاه شهید مدرس از رونمایی از دست خط شهید آیت‌الله سید حسن مدرس در آئین بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد این شهید با حضور محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد.
دست‌خط شهید آیت‌الله مدرس رونمایی می‌شودبه گزارش گروه سیاسی میزان، حمزه سپهریان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در زیارتگاه شهید آیت‌الله سید حسن مدرس برگزار شد، اظهار کرد: این دست‌خط که توسط شهاب‌الدین مدرسی نوه آیت‌الله مدرس به موزه اسناد مجتمع فرهنگی شهید مدرس اهدا شده است، در مراسمی با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی رونمایی شده و برای بازدید عموم در موزه اسناد قرار می‌گیرد.

به گفته وی، همه ساله در سالروز شهادت آیت‌الله سید حسن مدرس برنامه‌های متنوعی با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

سپهریان خاطرنشان کرد: مسابقه غیر حضوری ماه مجلس، برپایی محفل ادبی شعر به همراه کارگاه آموزشی با حضور اساتید و شاعران کشوری و استانی، همایش بانوان ولایی، محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و مطرح استانی و شهرستانی، پیاده‌روی خانوادگی از حرم امامزاده سید حمزه(ع) تا زیارتگاه شهید مدرس و برگزاری دعای ندبه با حضور سخنران و مداح کشوری و پخش زنده از شبکه یک سیما از مهمترین برنامه های تدوین شده در ایام هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس است.

مدیرعامل زیارتگاه شهید مدرس کاشمر گفت: آئین بزرگداشت هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس با حضور محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مجلس، مسئولان کشوری و استانی صبح روز دهم در زیارتگاه این عالم مجاهد در شهر کاشمر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حاشیه این مراسم از دست‌خط شهید مدرس و نیز کتاب گلواژه‌های ماندگار که حاوی مطالب شخصیت‌های مطرح در بازدید از مجتمع و موزه شهید مدرس است، رونمایی می‌شود.

سپهریان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه یادآور شد: در این راستا سخنان و مطالب شهید مدرس در حوزه اقتصاد مقاومتی گردآوری و چاپ شده و جهت انتقال آن به مردم در این ایام در اختیار روحانیون و مبلغین قرار گرفته است.

سپهریان با بیان اینکه دبیرخانه دائمی ستاد شهید آیت‌الله مدرس همواره با برگزاری جلسات منظم سعی در برنامه‌ریزی جهت فراهم کردن شرایط برای ارائه خدمات و تبیین جایگاه و شخصیت این شهید در جامعه دارند، گفت: دبیرخانه این ستاد همواره از انتقادات، پیشنهادات و ارائه راهکار برای رسیدن به اهدافی که در پیش دارند از علاقمندان استقبال می کند.

وی ادامه داد: سالانه بیش از سه میلیون زائر و مسافر به این زیارتگاه آمده و ضمن زیارت و ادای احترام به مقام شامخ شهید مدرس از خدمات رفاهی و فرهنگی این مجتمع بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن‌موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) با اشاره به بازدید سالانه 80 هزار نفر از موزه اسناد شهید مدرس گفت: کتابخانه شهید مدرس که در ضلع شرقی مجتمع واقع شده به طور متوسط روزانه پذیرای هزار مراجعه کننده است.

سپهریان از برگزاری کنگره ملی شهید مدرس در سال‌های آینده خبر داد و تأکید کرد: اقدامات و مجوزهای لازم در این خصوص اخذ شده است و امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی و 14 موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی طراحی پوستر این کنگره انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *