هدیه یک و نیم میلیون دلاری پادشاه عربستان به اوباما +عکس

10:29 - 07 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۵۰۶
خبرگزاری میزان- روسای جمهور آمریکا طی دوره های مختلف که سیاست های جنگ افروزی آنان در مناطق مختلف جهان و بویژه منطقه راهبردی غرب آسیا برای افکار عمومی جهان آشکار است، از کرنش مقابل دلارهای نفتی برخی سران مرتجع منطقه از جمله شاهان عربستان خودداری نکرده اند.
به گزارش سرویس بین الملل ؛حکام سعودی سال گذشته میلادی حدود یک و نیم میلیون دلار به خانواده رئیس جمهور آمریکا هدیه دادند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان و مقامات عالی رتبه سعودی سال گذشته میلادی، مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دلار صرف هدایایی کردند که به اوباما و خانواده اش داده شده است.


کرنش روسای جمهور آمریکا مقابل شاهان سعودی

از جمله هدایای گران قیمتی که به اوباما داده شده است، ساعت مچی طلا و نقره ای به ارزش 18 هزار و 400 دلار و ماکت برنزی برج ساعت مکه با روکش طلا به ارتفاع 122 سانتی متر و ارزش 57 هزار دلار است.

مالیا و ساشا دختران اوباما هم از هدایای خاندان سعودی بی نصیب نبوده اند و علاوه بر جواهرات و گوشواره، هر کدام یک ساعت مچی جمعا به ارزش 80 هزار دلار از خاندان سعودی دریافت کرده اند.

خبرهای مربوط به هدایای ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود (پادشاه کنونی عربستان) به اوباما فقط یک ماه پس از آن منتشر شد که دولت اوباما طرح پیشنهادی خط لوله نفتی کی‌استون اکس ال از کانادا را رد کرد.

شرکت ترنس کانادا بسیار تلاش کرد تا موافقت اوباما با احداث این خط لوله را جلب کند ولی موفق نشد.

قرار بود از این خط لوله روزانه 800 هزار بشکه نفت خام به آمریکا صادر شود ولی اوباما نهم نوامبر در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن در پاسخ به این پیشنهاد گفت : این خط لوله کمک درازمدت قابل توجهی به اقتصاد ما نخواهد داشت.

اوباما چند هفته قبل از آنکه ماه فوریه گذشته قانون خط لوله مذکور را وتو کند، با ملک عبدالله پادشاه (سابق) عربستان دیدار کرده بود.

کرنش روسای جمهور آمریکا مقابل شاهان سعودی+عکس

دان کیش معاون سیاسی مؤسسه تحقیقات انرژی آمریکا بیست و چهارم فوریه گفت: وتوی اوباما برای کارگران آمریکایی و نیز امنیت انرژی آمریکا خبر بدی است ولی برای پادشاه سعودی مخصوصا اگر همان باشد که اوباما در دیدار با او قول داده بود، خبر بسیار خوبی است.

بر اساس قوانین دولت آمریکا، رؤسای جمهور این کشور باید معادل ارزش بازار، بهای هدایای دریافتی خود را بپردازند یا اینکه آنها را به بایگانی ملی یا دیگر مؤسسات برای نگهداری یا نمایش عمومی تحویل دهند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *