امنیت پاریس به منطق جبهه مقاومت گره خورده است

13:33 - 05 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۳۰۴۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
خبرگزاری میزان-میان جنگ سوریه و نسل کشی های داعش با اتفاقات اخیر پاریس و انهدام هواپیمای روسیه توسط ترکیه، ارتباطات تنگاتنگی وجود دارد.
امنیت پاریس به منطق جبهه مقاومت گره خورده است-گروه سیاسی: در شرایطی که این روزها اخبار جنگ ها و ترورهای متعدد، به تیتر یک تمام خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تبدیل شده اما همچنان موضوع جنگ سوریه و مقابله با داعش، مهمترین اولویت اخبار رسانه های جهان است. موضوعی که قریب به اتفاق مقامات و سردمداران کشورهای جهان درباره آن موضع مشخصی دارند؛ یا علیه بشار اسد و یا همگام با جبهه مقاومت.

در همین راستا سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تحولات و رخدادهای اخیر میدانی در عرصه‌ی جنگ تروریستی داعش و تکفیری‌ها علیه دولت و ملت سوریه و پرده افتادن از سیاست‌های دوگانه غربی‌ها برای مبارزه با تروریسم اظهار کرد: ائتلاف دروغین جناح امریکا علیه داعش، هر روز که می‌گذرد رنگ می‌بازد و علت آن است که امریکا و ارتجاع منطقه به‌خصوص عربستان و ترکیه تمام تلاش خود را در جهت تقویت تروریست‌ها در منطقه بکار می‌برند.

وی افزود: در شرایط امروز وضعیت ناتو و ارتجاع منطقه کاملاً متزلزل و در بهم ریختگی و سرگردانی بسر می‌برد که اوج این عدم تعادل در اقدامات ضد بشری تروریستی به‌ وضوح مشاهده می‌شود.

معاون ستاد کل نیرو های مسلح با تشریح پیروزی‌های راهبردی اخیر دولت و ملت سوریه در مصاف با تروریست‌های تکفیری و آزادسازی بخش قابل توجهی از مناطق اشغالی تصریح کرد: سوریه هرگز در برابر فشار امریکا، رژیم صهیونیستی و ارتجاع زانو نخواهد زد و اکنون وضعیت تروریست‌ها و جنگ طلبان بگونه‌ایست که سنگینی معادله قدرت بنفع دولت و مردم این کشور در جریان است و این مسأله تا محو تروریسم ادامه خواهد داشت.

سردار جزایری با اشاره به حادثه تروریستی پاریس و آنچه این روزها در بلژیک می‌گذرد تأکید کرد: تا وضع بدتر از این نشده دولت‌های اروپایی کمک کننده به تروریست‌ها پای خود را از این منجلاب بیرون بکشند.

همچنین سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با تحلیل شرایط سیاسی و امنیتی منطقه ، عنوان کرد: در این جنگ خانمانسوز ، فقط در سوریه 250 هزار نفر کشته شده اند و جمعیت 9 میلیون نفری از سوریه و عراق آواره شده اند و برخی به خارج از شهرها و برخی ها به شهرهای امن مانند بغداد و دمشق پناه آورده و زیر چادر با وضعیت اسف باری زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در این جنگ ناعادلانه دو جبهه وجود دارد . در یک جبهه به رهبری امریکا و رژیم صهیونیستی ، عربستان ، ترکیه و اردن و در جبهه دیگر به رهبری ایران ، روسیه ، عراق ، سوریه و حزب الله لبنان قرار دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به هدف قرار داده شدن هواپیمای نظامی روسیه توسط ارتش ترکیه اظهار داشت:حادثه اخیر و زدن هواپیمای سوخو 24 روسیه در فضای سوریه اگر چه یک حادثه تاکتیکی است ولیکن تبعات استراتژیکی پیدا خواهد کرد و مطمئنا در این حادثه ترکیه ضرر خواهد کرد ، چرا که علاوه بر کمک پنج ساله به تروریستهای اجاره ای و ایجاد نا امنی در سوریه و عراق ، در این حادثه مرتکب اشتباه استراتژیک شده است و قطعا این موضوعات برای ترکیه هزینه بالایی در پی خواهد داشت.

در میان صحبت های این دو فرمانده سپاه، این نکته به خوبی قابل درک است که میان جنگ سوریه و نسل کشی های داعش با اتفاقات اخیر پاریس و انهدام هواپیمای روسیه توسط ترکیه، ارتباطات تنگاتنگی وجود دارد؛ ارتباطاتی که بیش از همه مظلومیت مردم بی پناه سوریه را نشان می دهد.به عبارت دیگر مقامات اروپایی و به طور واضح فرانسوی، اگر می خواهند کشورشان امن باقی بماند، باید همراه با ملت سوریه علیه داعش متحد و خواسته و ناخواسته تسلیم منطق جبهه مقاومت شوند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *