نقش موثر قانون پیشگیری از وقوع جرم در بازدارندگی جرایم

2:30 - 06 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۲۸۲۴
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان- سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نقش قانون پیشگیری از وقوع جرم در بازدارندگی جرایم تا آنجا اهمیت دارد که با اجرایی شدن آن فرصت‌ها و موقعیت‌های جرم‌خیز از بین می‌رود و در این راستا جرایم کمتر امکان بروز پیدا می‌کنند.
نقش موثر قانون پیشگیری از وقوع جرم در بازدارندگی جرایم
«محمدعلی اسفنانی» در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی ، با اشاره به قانون پیشگیری از وقوع جرم که چندی پیش در مجمع تشخص مصلحت نظام تصویب شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف مهم قوه قضائیه مطابق اصل 156 قانون اساسی ایجاد امنیت، اجرای عدالت و پیشگیری از وقوع جرم است و این امر مهمترین وظیفه قوه قضائیه است.

وی ادامه داد: قانون پیشگیری از وقوع جرم تا آنجا اهمیت دارد که با اجرایی شدن و همت همه آحاد جامعه و مسئولین امر فرصت‌ها و موقعیت‌های جرم خیز از بین می رود و در این راستا جرایم کمتر امکان بروز پیدا می‌کنند.

اسفنانی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم علاوه بر اقدامات دستگاه قضا نیازمند تلاش نهادهایی همچون خانواده، آموزش و پرورش، مددکاری‌های اجتماعی، مراکز خیریه، سازمانهای مردم نهاد است و تحقق این امرهمت همگانی می‌طلبد.

سخنگوی کمیسون حقوقی و قضایی در پایان خاطرنشان کرد: ارتقاء سطح آگاهی‌های عمومی و حقوقی نقش موثری در کاهش جرایم دارد این در حالی است که بی‌توجهی به مقوله پیشگیری قبح برخی اعمال مجرمانه را از بین می‌برد.

انتهای پیام/  



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *