خبر جدید از وام ارزان قیمت مشاغل خانگی/ سالانه 250میلیون روسری در ایران مصرف می‌شود

9:50 - 01 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۱۲۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان – دبیر کارگروه مشاغل کوچک، خانگی و روستایی از اعطای وام برای مشاغل خانگی در استان های مختلف خبر داد.
خبر جدید از وام ارزان قیمت برای مشاغل خانگی/ سالانه 250میلیون روسری در ایران مصرف می‌شودبه گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، اصغر نورالله زاده در مورد برنامه های دولت برای حمایت از مشاغل خانگی و روستایی گفت: در این طرح ظرفیت و پتانسیل هر منطقه و روستا شناسایی و سپس تقویت می شود.

وی ادامه داد: هر روستایی ویژگی و توانایی خاص خود را دارد به عنوان مثال در روستاهای پاوه شاهد پخت نان بودیم که امروزه بسیار کاهش پیدا کرده است.

دبیر کارگروه مشاغل کوچک، خانگی و روستایی با بیان اینکه در بسته بندی مشاغل هرنوع شغلی تقویت و توسعه داده می شود، اضافه کرد: مزیت رقابتی هر منقطه را شناسایی و تقویت می کنیم که در این راه وضعیت بازار مدنظر است.

بانوان ایرانی250 میلیون روسری مصرف می کنند
نورالله زاده با اشاره به اینکه بانوان ایرانی250 میلیون روسری مصرف می کنند، افزود: تولید روسری را می توان به راحتی در منازل انجام داد که ارزش افزوده و درآمد خوبی دارد.

وی گفت: به عنوان مثال بازار روسری زنانه بالغ بر 2 تا 5 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد. با توجه به اینکه استان گلستان یکی از قطب های تولید روسری سنتی در کشور است.

نورالله زاده ادامه داد: ما این مزیت را مبنای این منطقه قرار دادیم و زنان و روستاییان این منطقه به تولید این محصول اشتغال دارند به گونه ای که هم در بازار داخلی و هم در بازار خارجی محصولاتشان به فروش می رود. درحقیقت ما در این استراتژی با نگاه به بازار کسب و کارهای خانگی و روستایی را سامان می دهیم.

وام برای مشاغل خانگی
وی در مورد جزئیات وام برای مشاغل خانگی گفت: نگاه ما در این کار بسیار متفاوت است و شناسایی متقاضیان از سوی ما صورت می گیرد و نیازی نیست متقاضیان به ما مراجعه کنند.

دبیر کارگروه مشاغل کوچک، خانگی و روستایی تصریح کرد: مردم به محض اینکه متوجه شوند که وام ارزان قیمت داده می شود متقاضی می شوند و طرح ارائه می دهند

وی در خصوص طرح تکاپو، اضافه کرد: طرح تکاپو با مشارکت وزارت کار در حال مطالعه است که در هفت استان کار دنبال شده است و تکاپو مخفف (طرح توسعه کسب و کارهای پایدار و اشتغال زاست).

از آی تی کردستان تا گردشگری سمنان
دبیر کارگروه مشاغل کوچک، خانگی و روستایی ادامه داد: در این طرح شغل و رشته فعالیت در هر استانی مورد توجه قرار می گیرد که به عنوان مثال در کردستان آی تی و سمنان گردشگری محور توسعه و توجه است.

نورالله زاده تصریح کرد: در این طرح استان سمنان شناسایی شده است و در قالب طرح تکاپو کار دنبال می شود، همچنین در خراسان رضوی دو رشته فعالیت مدنظر قرار گرفته است.

جزئیات رقم وام
دبیر کارگروه مشاغل کوچک، خانگی و روستایی در خصوص مبلغ تسهیلات و ضمانت های آن گفت: سقف این تسهیلات از 5 میلیون تومان است تا 100 میلیون تومان و نرخ آن هم قرض الحسنه هست. درصدد آن هستیم که به محض اینکه از نهادهای دیگر تامین مالی شوند طرح را گسترش دهیم. از ضمانت اشخاص گرفته تا ضمانت ملکی، بستگی به ارائه ضمانت معتبر است.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا دریافت این وام نیازمند ارائه مدارک تحصیلی و یا ارائه دیپلم از مراکزی نظیر سازمان فنی حرفه ای است؟ یا به هر مراجعه کننده ای تعلق می گیرد؟ توضیح داد: آن چیزی که برای ما مهم است توانمند بودن است. بخشی از فرآیند به توانمندسازی افراد برمی گردد که از طریق سازمان فنی و حرفه ای انجام داده ایم. لذا ما بیشتر به دنبال توانمندسازی افراد هستیم. حتی زمانی که افراد از بنیه مالی قوی برخوردار نیستند به آنها تسهیلات می دهیم تا خود را توانمند سازند.


میلاد
|
-
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۱
0
0
اخه چه جوری می خواند مشاغل خانگی که مثلا توی خمینی شهر اصفهان هست را شناسایی کنند و وام را به اونها بدهند نه اینکه مشاغل برند خودشونر ا معرفی کنند؟ غلط کردند اگه بتونند به این شیوه ای که می گند این کار را انجام بدند ..
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *