تمدن اسلامی نهادینه شود غرب نابود می‌شود

19:20 - 29 آبان 1394
کد خبر: ۱۰۰۵۹۴
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
خبرگزاری میزان-عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر تمدن اسلامی در بین کشورهای جهان حاکم شود، تمدن غرب فرو خواهد ریخت.
به گزارش گروه سیاسی میزان، حسن رحیم‌پور ازغدی شامگاه پنجشنبه در اردوی آموزشی دانشجوی شهید مهند حلبی «آغازگر انتفاضه سوم فلسطین» ویژه فعالان فرهنگی دانشجویی مشهد اظهار داشت: امروز متاسفانه رسانه‌های جهان در اختیار افراد جاهل و نادان قرار دارد که تفکرات خود را به دنیا دیکته می‌کنند و امکان رشد معنوی را از جوانان سلب می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تمام ترس آنها از نهادینه شدن تمدن اسلامی در کشورها است، زیرا می‌دانند اگر این اتفاق رخ دهد، حکومت‌های استعماری دیگر حیاتی نداشته و نابود خواهند شد.

وی تصریح کرد: علوم انسانی که زیربنای تمدن اسلامی است برای مقطع مشخصی نیست و تولیدهای این بخش باید ادامه یابد حتی اگر حکومت هم از آن حمایت نکند و در این مسیر باید استقامت کرد.

رحیم‌پور خاطرنشان کرد:عده‌ای فکر می‌کنند که مرکز عالم هستند و همه چیز را در خود خلاصه می‌کنند که درست نیست و در حکومت اسلامی همه وظیفه دارند کار خود را به درستی انجام دهند و همه مسئول هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: برخی فقط به دنبال نماز جماعت هستند و وقتی به جهاد می‌رسد پا پس می‌کشند که این افراد به حرف مذهبی هستند و هنگام عمل که می‌رسد، منافع خودشان مهم است نه دین خدا.

وی افزود: امام خمینی(ره) به کشورهای اسلامی توصیه می‌کردند چشم به خارج از کشور نداشته باشید و اگر می‌خواهید تمدن‌سازی کنید باید خودتان کار کنید و اگر آزادی و استقلال می‌خواهید راه آن تحمل مشکلات، تلاش و برنامه‌ریزی است.

رحیم‌پور اظهارکرد: حکومت‌ها باید با مردم تعامل کنند و اگر ملتی برای تفکرهای خود تحریم شد، نبایدترسید زیرا تا تحریم نشویم پیشرفت نخواهیم کرد.

استاد حوزه گفت: در سبک زندگی اسلامی همه با هم برابرند و باید در هر لحظه آماده مرگ باشند و به همین دلیل همیشه کردار نیک باید مدنظر قرار گیرد و این سبک زندگی آنقدر مترقی است که احترام به حیوانات نیز در آن تاکید شده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارشاد مسئول دفاع از حق و مبازره با باطل است و اگربه این مهم بی‌توجه باشیم نتیجه آن برگزاری اردوهای مختلط به عنوان کار فرهنگی خواهد بود که هیچ نتیجه‌ای جز بی‌بندوباری به دنبال نخواهد داشت.

رحیم‌پور با اشاره به اینکه دشمن نگران کم رنگ شدن تفکرات غربی در کشورهای اسلامی است گفت: آنها تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا با نفوذ فرهنگی بتوانند در تفکرات جوانان تاثیر بگذارند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

استاد دانشگاه بیان کرد: تمام کسانی که در راه تمدن‌سازی اسلامی تلاش می‌کنند دارای اجر و ثوابی هستند که اجر آنها همیشگی خواهد بود، زیرا تشکیل تمدن اسلامی باعث بقای حکومت‌های اسلامی می‌شود.

وی افزود:کشورهای استعماری دنیا را به خوب و بد تقسیم‌بندی کردند تا خود را نماد پیشرفت معرفی کنندو ما برای اینکه به پیشرفت برسیم باید همواره چشم به خارج از کشور داشته باشیم که این تفکر با اسلام مخالف است، زیرا مبنای اسلام بر اساس مادیات نیست و اتکا به خود است.

رحیم‌پور اظهار کرد: دلیل اینکه برخی کشورها طی سالیان اخیر فقیرتر شده‌اند و کشورهای غربی ثروتمند شدند، نباید مورد سوال افکار عمومی ملت‌ها قرار گیرد و کشورهای غربی می‌گویند باید بپذیرید که شما جزو جوامع توسعه نیافته هستید و همین عامل باعث ایجاد عقده و شکل‌گیری تروریست‌ها و انجام عملیات انتحاری بر علیه کشورهای پیشرفته است.

استاد دانشگاه گفت: در گفتمان جهانی ملت‌های جهان سوم حتی اجازه استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای را هم ندارند در حالی که خود آنها چند صد بمب اتمی در انبارهای خود دارند و این تفکر را به عنوان تئوری به خورد جوامع دانشگاهی جهان عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد: نهادینه شدن تفکر غرب از همین مسیر در ملت‌ها دنبال می‌شود و وقتی توانستند آموزه‌های خود نهادینه کنند به راحتی به اهداف استعماری خود دست می‌یابند بدون اینکه هزینه‌ای کنند.

رحیم‌پور اظهار کرد: به همین دلیل جوانان باید همواره هوشیار باشند که در دام تفکر غربی به اسم پیشرفت نیافتند، زیرا این پیشرفت نیست و کشورهای که خود را در بالاترین نقطه قرار می‌دادند، امروز حتی نتوانستند امنیت کشورهای خود را حفظ کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه نباید نقاط ضعف را به دشمن نشان داد گفت:اینکه مدام بگوییم تحریم‌ها نظام را فلج کرده و ما محتاج غرب هستیم، بهترین خدمت به آمریکا و کشورهای غربی است و آنها نیز دنبال همین سخنان هستند تا بتواند در ایران نفوذ کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقش مشهد در تمدن‌سازی اسلامی اشاره کرد و افزود: مشهد در تمدن اسلامی یکی از شهرهای پیشتاز بوده است وحضور حضرت رضا(ع) در این شهر سبب شد تا همه به مشهد توجه کنند و ایشان توانستند با استفاده از این موقعیت معارف اسلامی و شیعه را گسترش داده و شاگردانی را تربیت و به شهرهای مختلف اعزام کنند.

وی تاکید کرد: مکتب اهل بیت (ع) در دوران ایشان شکوفا شد و تمدن اسلامی به شهرهای مختلف صادر شد و امامزاده‌هایی که در حال حاضر در شهرهای مختلف مدفون هستند متعلق به همان دوران اند.

رحیم پور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه این آموزه‌ها در خراسان عرضه شد باعث شد اسلام با زبان فارسی به دنیا ارائه شود که تا امروز هم بسیاری از کشورها، دارای اصطلاحات فارسی در آموزه‌های دینی خود هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *