‌نمی‌شود با رها کردن و بی اعتنایی مترو را مدیریت کرد
سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه‌ی مدیریت خطوط متروی پایتخت به میزان گفت: ما امروز شاهد فعالیت بدون مشکل قطار‌ها در خطوط مختلف مترو هستیم. هیچ راهبری هم اجازه ندارد بدون اذن مرکز فرمان‌ای تی پی قطار را خاموش کند. درباره آن راهبری هم که سرخود دست به چنین کاری زده باید تحقیق کامل صورت بگیرد که با چه حجتی دست به این اقدام زده است. راننده‌ی یک خودرو هم در سر یک چهارراه وقتی چراغ قرمز باشد اگر حرکت کند با دیگر خودرو‌ها برخورد خواهد کرد. درباره‌ی قطار‌های مترو هم همین وضعیت وجود دارد و در صورت قرمز بودن چراغ راهبر نباید قطار را حرکت بدهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا حوادثی که گاه برای قطار‌های مترو پیش می‌آید قدرت چانه زنی مدیران شهری برای جذب منابع مالی را افزایش می‌دهد گفت: آن حادثه‌ای که برای یکی از رام‌های قطار مترو پیش آمد اگر هم اتفاق نمی‌افتاد تفاوتی در این قضیه به وجود نمی‌آمد. ما از قبل هم اعلام کرده بودیم برای نگهداشت یک سامانه‌ای که حدود سیصدهزار میلیارد تومان تجهیزات و ابنیه به آن اختصاص داده شده حتما باید منابع مالی لازم برای تعمیر و نگهداری و صیانت از این سازه‌ی بزرگ فنی کشور در نظر گرفته بشود. ما قبل از اینکه آن حادثه در مترو پیش بیاید در صحن شورای شهر اعلام کردیم و هم در مذاکره با مسوولان مرتبط با این قضیه اعلام کردیم که انبار‌های متروی تهران در دوره‌ی گذشته به طور کامل به مصرف رسیده و ما نیاز به خرید‌های جدید داریم.
 
بیشتر بخوانید:
دست روی دست بگذاریم حادثه‌ی مترو باز تکرار خواهد شد
 
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اذعان داشت: ما اعلام کردیم برای نگهداشت و تعمیرات این سازه‌ی بزرگ که دارای هزار و پانصد واگن، صد و چهل ایستگاه و سیصد کیلومتر خطوط ریلی است نمی‌شود با رها کردن و بی اعتنایی به مشکلات کار را پیش برد. نمی‌توانیم با امید به اینکه اتفاق ناگواری برای مترو پیش نخواهد آمد کار را مدیریت کنیم. ما حتما به منابع مالی برای سر و سامان دادن به وضع مترو نیازمند هستیم. آن حادثه‌ای که در یکی از خطوط مترو اتفاق افتاد اگر هم اتفاق نمی‌افتاد باز ما بر افزایش منابع مالی مترو به عنوان یک اصل ضروری تاکید داشته ایم و بعد از این هم باز با تاکید و جدیت هرچه بیشتر پیگیر این موضوع خواهیم بود.