بیش از ۲ هزار دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، مرضیه گرد امروز در دوره سه روزه آموزشی تلفیق برنامه‌های آموزش و پرورش با رویکرد جنسیتی ویژه کارشناس مسئولان امور زنان سراسر کشور که در باشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود، اظهار کرد: نقش همکاران در حوزه زنان و مشاوران با سایر دستگاه‌های دیگر متفاوت است و حوزه مشاوره‌ای تحصیلی و خانواده‌ای در تربیت و راهنمایی فرزندان نقش دارد و در دو سال گذشته شاهد بالا رفتن پوشش تحصیلی دانش‌آموزان دختر به‌خصوص در مناطق محروم بوده‌ایم.

وی در ادامه افزود: در حالی که در حال تدوین برنامه ششم هستیم لازم است برنامه چهارم و پنجم را مقایسه کرده و آسیب‌شناسی کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ و پرجمعیت است، تصریح کرد: اما افتخار می‌کنیم آموزش و پرورش یکی از امن‌ترین مکان‌هایی است که خانم‌ها برای خود برمی‌گزینند و در سال گذشته با اجرای بسته حمایتی 2 هزار و 200 دانش‌آموز دختر بازمانده از تحصیل که به‌دلیل داشتن معلم مرد امکان تحصیل نداشتند، با اجرای این طرح به آغوش معلم بازگشتند.

وی عنوان کرد: نیازمند آن هستیم برای توانمندسازی خواهران به آموزش‌های ویژه روی آوریم و باید بعضی از سازوکارها ایجاد شده که از طریق فناوری اطلاعات می‌شود اجرایی شود.

گرد در خاتمه خاطرنشان کرد: مشکلات خاصی در مناطق روستایی و خوابگاه‌ها و شبانه‌روزی‌ها داریم که نیازمند جامعه خیرین بانوان برای مدرسه‌یاری و مدرسه‌‌سازی هستیم تا بتوانیم از زنان توانمند جامعه کمک بگیریم.