فرانسه گوگل را نقره داغ کرد

- در تازه ترین اقدام اروپا برای اتخاذ مواضع شدیدتر در برابر شرکت‌های فناوری آمریکا، تنظیم کننده مقررات رقابتی فرانسه، گوگل را به دلیل سوء استفاده از موقعیت خود در بازار برای قرار دادن تبلیغات آنلاین، ۲۲۰ میلیون یورو (۲۶۷ میلیون دلار) جریمه کرد.

به گزارش «اِن دی تی وی»، این مجازات بخشی از توافقی است، که در آن ۳ گروه رسانه‌ای «نیوز کورپ»، روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» و «گروپ روزل» بلژیک، گوگل را به داشتن انحصار در فروش آنلاین آگهی، متهم کردند.

این تنظیم کننده مقررات می‎گوید که گوگل یافته‌های این سازمان را رد نکرده و متعهد به ایجاد تغییرات عملیاتی از جمله بهبود قابلیت همکاری با ارائه دهندگان قرارداد تبلیغ شخص ثالث شده است.

«ایزابل دو سیلوا»، رییس این نهاد فرانسوی، می‎گوید «این نخستین حکم در جهان است که فرآیند‌های پیچیده الگوریتمی حراج‌ها را برای تبلیغات نمایش آنلاین تعیین می‌کند.»