رئیس دیوان عالی کشور نقض آراء محاکم در دیوان عالی کشور را موجب لحاظ شدن امتیاز منفی برای قضات رسیدگی کننده عنوان کرد و گفت: قضاتی که آراء آنها در دیوان زیاد نقض شود، برایشان امتیاز منفی لحاظ میشود.
کد خبر: ۷۲۹۷۶۰
تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
خبرگزاری میزان - - حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور در نشستی با مقامات قضایی استان چهارمحال و بختیاری یکی از وظایف مهم دستگاه قضا را صدور آراء متقن و مستدل عنوان کرد و گفت: خط مشی قوه قضاییه در دوره جدید حفظ کرامت انسانی شهروندان و رسیدگی سریع و دقیق به پروندهها و نهایتاً صدور آراء متقن است.
وی با اشاره به ضرورت دیدارهای مستقیم مسئولان حوزههای قضایی با مردم و پاسخگویی به مطالبات آنها تصریح کرد: عملکرد ما نباید به گونهای باشد که مردم از مراجعه به دادگستری ناامید شوند؛ حتی زمانی که کاری از دست ما ساخته نیست باید به مردم راهکار نشان دهیم و تا حد ممکن آنها را راهنمایی و ارشاد کنیم.
رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: اگر هدفتان خدمت است این امر را به نحو مطلوب و با جلب رضایتمندی مردم انجام دهید، گاهی میتوان تنها با یک پیام و یا تلفن کار مردم را انجام داد و از خرج تراشی و تحمیل هزینه به آنها جلوگیری کرد.
بیشتر بخوانید: