رئیس شورای حل اختلاف استان تهران از اخذ رضایت در ۳۶ پرونده قصاص در سال گذشته خبر داد و گفت: هر ماه حدود ۵ هزار فقره پرونده در دادسراها توسط شعب ویژه صلح و سازش مختومه میشود.
کد خبر: ۷۲۶۹۷۶
تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
خبرگزاری میزان - غلامرضا مهدوی، رئیس شورای حل اختلاف استان تهران در گفتوگو با میزان نقش شوراهای حل اختلاف در سند تحول قضایی را با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: فلسفه اصلی شورای حل اختلاف بر مبنای صلح و سازش است و تا حد امکان تلاش میکنیم که پروندهها با تراضی طرفین به سرانجام برسد.
رئیس شورای حل اختلاف استان تهران با بیان تحولات صورت گرفته گفت: ساماندهی نیروهای انسانی و پروندههای قضایی در سطح شوراها به عمل آمده و در حال حاضر تمامی کارکنان دارای ابلاغ فعالیت و مجتمعها در سطح استان تهران دارای سیستم مدیریت پرونده (سمپ) هستند.
وی افزود: با استقرار شعب ویژه صلح و سازش در دادسراها، پروندههای دارای جرایم قابل گذشت به این شعبات ارجاع و هم اکنون ۴۹ شعبه ویژه صلح و سازش در دادسراهای شهر تهران وجود دارد و به همین منظور یک مجتمع ویژه با ۶ شعبه در دادسرای ناحیه ۱۲ به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی که مظهر صلح و امنیت در جهان بود، نامگذاری شده است.
بیشتر بخوانید: