سازمان‌ها و نهاد‌ها چگونه برای دریافت یارانه خرید کتاب ثبت‌نام کنند

- طبق اعلام روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، سازمان‌ها و نهاد‌ها برای دریافت «یارانۀ اعتباری خرید کتاب» باید مراحل زیر را طی کنند:

۱. ارسال درخواست یارانه خرید از طریق پست الکترونیکی ORG@TIBF.IR

۲. درخواست در سربرگ متقاضی درج شود.

۳. عنوان نامه خطاب به معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد.

۴. نحوه استفاده بن مشخص شود که برای تجهیز کتابخانه است یا افراد سازمان.

۵. نام و نام خانوادگی نماینده تام الاختیار سازمان با ذکر کد ملی و تلفن همراه در نامه قید شود.

۶. درخواست با امضاء مقام مسئول همراه با مهر سازمان متقاضی ارسال شود.

۷. این یارانه به صورت الکترونیکی بوده و صرفاً در ایام برگزاری نمایشگاه قابلیت استفاده دارد.

۸. بعد از بررسی در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نامه قبول درخواست به پست الکترونیکی مبدأ ارسال خواهد شد.

۹. پس از دریافت نامه مذکور، ضرورت دارد حسب مفاد نامه مبلغ سهم سازمان به حساب اعلامی واریز و تصویر فیش واریزی ارسال شود

۱۰. دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره ۳۸۵۱۲۷۲۱ (سرکار خانم هوشمند) و شماره واتساپی ۰۹۰۲۷۵۹۸۳۶۸ مقدور است.

الف: درخواست یارانه خرید کتاب برای تجهیز کتابخانه:

۱. پس از تائید مبلغ واریزی سازمان، نهاد و یا دانشگاه توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتبار خریدی معادل جمع مبلغ واریزی سازمان، نهاد و یا دانشگاه بعلاوه یارانه تخصیصی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به نماینده تام الاختیار معرفی شده اختصاص داده می‌شود.

۲. پس از پایان فرآیند خرید توسط نماینده تام الاختیار سازمان، نهاد و یا دانشگاه در صورتی که محموله‌های خریداری شده از طریق پنل پستی نمایشگاه ارسال شود پس از اعلام وصول آن‌ها در سامانه، پول کتاب‌های خریداری شده به ناشران پرداخت می‌شود و در صورتی که ارسال کتاب‌های خریداری شده به غیر از طریق از مذکور صورت گیرد، برای اطمینان از وصول کتاب‌ها از سازمان، نهاد و یا دانشگاه مربوطه استعلام می‌شود و درصورتی که حد اکثر تا دو هفته پس از استعلام، اعتراضی دریافت نشود با فروشندگان تسویه حساب می‌شود.

۳. در صورت انجام خرید کمتر از میزان واریزی اولیه سازمان، نهاد و یا دانشگاه، مبلغ باقیمانده عودت و محاسبه یارانه بر اساس مبلغ خرید صورت خواهد گرفت.

ب. درخواست یارانه خرید برای افراد سازمان:

۱. درخواست یارانه خرید کتاب به همراه فایل اکسل شامل نام، نام خانوادگی، کدملی، شماره تلفن همراه، مبلغ سهم سازمان به آدرس ایمیل ذکر شده ارسال شود.

۲. پس از بررسی و تائید درخواست توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اختصاص درصد یارانه مذکور، اعتبار سهم سازمان و یارانه اختصاص یافته برای هر یک از افراد لحاظ خواهد شد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن‌ماه برگزار می‌شود.