میزان تولید محصولات استراتژیک کشور + موشن گرافیک
_ نماگراف به بررسی میزان تولید چند محصول استراتژیک کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها در کانال تلگرامی خود پرداخته است.‌ این محصولات به عنوان مزیت نسبی و رقابتی کشور‌ها در مقایسه با یکدیگر محسوب می‌شوند. 
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که توجّه به کالا‌های غیرنفتی بعنوان یک نقطه قوت در صادرات، ضمن تقویت تولید داخلی، ارز آوری بسیاری نیز برای کشور به همراه دارد.
 
این آمار تا پایان سال ۹۸ بوده که توسط گمرگ جمهوری اسلامی ایران منتشر شده است.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/2804879_813.mp4']