
- شبکه آمریکایی «ان بی سی ۷» به نقل از یک مقام پنتاگون میگوید که آتش سوزی ماه گذشته در ناو «یو اس اس بونهام ریچارد»، ناشی از یک آتش سوزی عمدی بوده است.
این منبع آگاه از روند تحقیقات درباره آتش سوزی در ناو آمریکایی، میگوید که کارشناسان به اقدام یکی از ملوانان به روشن کردن آتش مظنون شدند.
این آتش سوزی که در بندر سن دیگو در غرب آمریکا روی داد و ۴ روز به طول انجامید منجر به مصدوم شدن نزدیک به ۶۰ نفر از سرنشینان ناو «یو اس اس بونهام ریچارد» شد.
مقامهای آمریکایی در آن زمان اعلام کردند فعالیت دوباره این ناو هنوز مشخص نیست.
«سی ان ان»، درباره این حادثه گزارش داد که «آتش سوزی گسترده در ناو یک میلیارد دلاری بونهام ریچارد بعد از ۴ روز مهار شد، اما تاثیر این حادثه بر ناوگان اقیاوس آرام نیروی دریایی آمریکا تا سالها احساس خواهد شد.»