به گزارش گروه فضای مجازی،«سعد جواد قندیل»، سفیر جدید عراق در تهران درباره تحریمهای یکجانبه اقتصادی آمریکا علیه ایران گفت: «دولت عراق بارها و در مناسبتهای مختلف از زبان مسئولان خود اعلام کرده است که این کشور بخشی از تحریمها علیه ایران قرار نمیگیرد. بغداد تحریمها علیه جمهوری اسلامی ایران را قانونی نمیداند و آن را رد میکند».
وی افزود: «بغداد و تهران بهطور کامل با یکدیگر همکاری خواهند کرد و ما به توافقات خود با ایران ادامه میدهیم تا از مرحله تحریمها بگذریم. عراق در زمینه رابطه خود با ایران به آمریکا باج نخواهد داد و ما این تحریمها را غیرقانونی میدانیم».
قندیل که اسفندماه سال گذشته با دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرده بود، به موضوع هشدارهای اخیر آمریکا درباره اوضاع امنیتی عراق پرداخت و تصریح کرد: «هشدارهای آمریکا بدون اطلاع دولت عراق انجام میشود و آنها علت هشدارهای خود را به بغداد اعلام نمیکنند. درواقع، خود آمریکا باید پاسخگوی هشدارهایش به آمریکاییها در داخل خاک عراق باشد».