دستور وزیر بهداشت به منظور خدمت رسانی بیشتر و جلب رضایت بیماران

به گزارش گروه جامعه ، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ابلاغی به حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، جان بابایی، معاون درمان، رییسی، معاون بهداشت، توکلی، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و جهانپور، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بر اشراف بیشتر به نحوه خدمت رسانی و جلب رضایت بیماران و همکاران در سراسر کشور تاکید کرد.

نمکی در این ابلاغ تاکید کرده است به منظور اشراف بیشتر به نحوه خدمت رسانی و جلب رضایت بیماران و همکارانمان در سراسر کشور، ضروری است شورای نظارت بر ارزیابی استان با حضور پنج نفر از افراد ذیصلاح متشکل از نماینده سازمان نظام پزشکی، نماینده انجمن‌های علمی و یا سازمان‌های مردم نهاد عرصه سلامت در سطح استان و سه نفر از همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود.

وزیر بهداشت همچنین تعریف و اجرایی شدن داشبورد مدیریتی مبتنی بر سطح بندی اطلاعات مورد نیاز برای سطوح نظارتی را مورد تاکید قرار داده است.

متن این ابلاغ به شرح زیر است:

جناب آقای حریرچی، قائم مقام محترم وزیر و معاون کل وزارت بهداشت
جناب آقای جان بابایی، معاون محترم درمان
جناب آقای رییسی، معاون محترم بهداشت
جناب آقای توکلی، مشاور محترم وزیر و مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات
جناب آقای جهانپور، سرپرست محترم مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی

پیرو مذاکرات حضوری جهت اشراف بیشتر به نحوه خدمت رسانی و جلب رضایت بیماران و همکارانمان در سراسر کشور ضروریست موارد ذیل پیگیری شود:

۱. شورای نظارت بر ارزیابی استان با حضور پنج نفر از افراد ذیصلاح متشکل از نماینده سازمان نظام پزشکی، نماینده انجمن‌های علمی و یا سازمان‌های مردم نهاد عرصه سلامت در سطح استان و سه نفر از همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شود. اسامی افراد پیشنهادی قبلا به اینجانب اعلام گردد.

۲. شورای نظارت و ارزیابی مرکزی با حضور نماینده محترم سازمان نظام پزشکی، نماینده محترم مجمع انجمن‌های علمی، معاون محترم درمان، معاون محترم بهداشت، مدیرکل محترم بازرسی و دو نفر با معرفی اینجانب تشکیل شود.

۳. سازوکار مناسب جهت نظارت مستمر بر دستگاه‌های تحت مدیریت تنظیم و ارائه گردد.

ضررویست داشبورد مدیریتی مبتنی بر سطح بندی اطلاعات مورد نیاز برای سطوح نظارتی تعریف و اجرایی شود.
به کارگیری کلیه ظرفیت‌ها همچون تبادل پیامک با ارباب رجوع، نصب صندوق در مراکز مهم و تعیین رابط جهت انتقال موارد به شورا‌های نظارت استانی و مرکزی موثر خواهد بود. امیدوارم ظرف یک هفته آتی نحوه اعمال موارد فوق را توسط همکاران ارجمند دریافت کنم.