سعید اخباری در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال چادرملو یزد مقابل گلگهر سیرجان در بازی نهایی تورنمنت سهجانبه تعیینکننده سهمیه لیگ قهرمانان آسیا ۲ اظهار داشت: این تورنمنت با تصمیم اعضای هیئترئیسه فدراسیون فوتبال برگزار میشود. ما مخالف برگزاری این مسابقات بودیم، اما در نهایت ناچار شدیم به تصمیم فدراسیون تمکین کنیم. پس از دیدار قبلی که بعد از ۱۱۷ روز دوری از مسابقه برگزار شد، هفت بازیکن ما مصدوم شدند و اکنون حتی نمیدانم برای بازی فردا چه ترکیبی را به میدان بفرستم. شاید تعداد بازیکنان آماده ما به حد نصاب نرسد.
وی افزود: در استان یزد این برداشت به وجود آمده که برخی دوست ندارند چادرملو به سهمیه آسیایی برسد. واقعاً نمیدانم چه منطقی پشت برخی تصمیمات وجود دارد. صدور سریع ابلاغیه برای برگزاری مسابقات و فاصله زمانی اندک بین دو بازی از جمله مسائلی است که جای سؤال دارد. سهمیه سوم در ابتدا متعلق به تیم بزرگ سپاهان بود و با توجه به شرایط پیشآمده قرار بود تیم بعدی جایگزین شود.
سرمربی چادرملو گفت: از حیدر بهاروند تشکر میکنم، چون علاقهمند بود لیگ برگزار شود، اما شرایط آن فراهم نشد. قرار بود تیم سوم جدول راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ شود و همه نیز این موضوع را بپذیرند. برخی باشگاهها اصرار داشتند که این مسابقات برای تعیین تکلیف جام حذفی برگزار شود، در حالی که چنین موضوعی مطرح نبود و هدف، معرفی تیم جایگزین سپاهان برای حضور در آسیا بود. در نهایت تصمیم بر برگزاری این تورنمنت گرفته شد.
اخباری تصریح کرد: اعتراض ما به این دلیل بود که معدل امتیازیمان از سایر رقبا بیشتر بود. جالب اینجاست تیمی که یک بازی بیشتر از ما انجام داده بود، دیگر به میدان نرفت، اما ما و پرسپولیس مجبور به بازی شدیم. احساس میکنم خیلیها دوست ندارند چادرملو در دومین سال حضورش در لیگ برتر سهمیه آسیایی بگیرد. از مسئولان میخواهم امید مردم یک استان و اهالی نجیب اردکان را ناامید نکنند و برای آنها احترام قائل شوند. به احترام فدراسیون فوتبال و شخص مهدی تاج که همواره نسبت به برگزاری لیگ و رعایت حقوق تیمها حساسیت نشان دادهاند، در این تورنمنت شرکت کردیم، اما فردا باید در شرایطی نابرابر و به دور از عدالت به میدان برویم.
وی درباره برنامههای باشگاه در صورت کسب سهمیه آسیایی گفت: اگر موفق به کسب سهمیه شویم، پس از آن برای فصل آینده برنامهریزی خواهیم کرد. مدیران توانمندی در باشگاه چادرملو حضور دارند و بدون شک برای تقویت تیم و حضور شایسته در آسیا برنامه خواهند داشت.
سرمربی چادرملو درباره شرایط ایجادشده برای برگزاری این تورنمنت نیز اظهار داشت: برنامهریزی این مسابقات از سوی هیئترئیسه فدراسیون فوتبال انجام شده و ما تنها موظف به تمکین بودیم. پس از نامه رسمی سازمان لیگ نیز در مسابقات حاضر شدیم. سازمان لیگ در این موضوع تقصیری ندارد و صرفاً مجری ابلاغیههاست. شرایط ما اصلاً مطلوب نیست، چرا که بازیکنان پس از مدتها دوری از تمرین، ۱۲۰ دقیقه مقابل پرسپولیس بازی کردند. اکنون مهمترین دغدغه من این است که بازی فردا را بدون آسیبدیدگی پشت سر بگذاریم.
اخباری در ادامه از بازیکنانش قدردانی کرد و گفت: از همه بازیکنان تشکر میکنم؛ برخی از آنها حتی بدون قرارداد مقابل پرسپولیس به میدان رفتند و با وجود مصدومیت نیز برای تیم جنگیدند.
وی در واکنش به تمجید پیمان حدادی، مدیرعامل پرسپولیس، از عملکرد چادرملو برابر این تیم اظهار داشت: ما تنها دو روز قبل از مسابقه، یا حتی کمتر، توانستیم دور هم جمع شویم. ایام عزاداری بود و با سختی فراوان بازیکنان را جمع کردیم. فوتبال همین است؛ شاید اگر گل دوم را دریافت میکردیم، نتیجه دیگری رقم میخورد. چهار بازیکن ما برای نخستین بار در چنین شرایطی بازی میکردند. قصد رزومهسازی یا مظلومنمایی ندارم؛ این پیروزی حاصل غیرت بازیکنان بود و شاید خواست خدا بود که برخی مسائل را به همه نشان دهد.
سرمربی چادرملو در پایان خاطرنشان کرد: مدیریت باشگاه پرسپولیس برای حضور در این مسابقات تلاش زیادی انجام داد. با این حال، برای بسیاری این سؤال وجود داشت که چگونه تیم ششم جدول وارد این تورنمنت شد. به اعتقاد من، مدیران پرسپولیس نقش مهمی در حضور این تیم در مسابقات داشتند. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و با یک شکست کوچک از عظمت آن کاسته نمیشود. مطمئنم با تدابیر مناسب، این تیم فصل آینده شرایط بهتری خواهد داشت، اما، چون تیم ما در شرایط بیتمرینی موفق به شکست پرسپولیس شد، طبیعی بود که برخی کدورتها در میان هواداران و مجموعه پرسپولیس ایجاد شود.
انتهای پیام/