مهدی رزاقینژاد با تأکید بر اینکه احیای حقوق عامه از مهمترین رسالتهای دادستانی است، گفت: دستگاه قضایی با حضور میدانی در محلات کمبرخوردار، مشکلات و آسیبهای اجتماعی را شناسایی و از دستگاههای اجرایی برای رفع آنها مطالبهگری میکند
دادستان مرکز استان گلستان گفت: احیای حقوق عامه یکی از مهمترین رسالتهای دادستانی است و این مجموعه بهعنوان مدعیالعموم، وظیفه دارد از حقوق مردم صیانت کرده و برای رفع مشکلات و چالشهای آنان ورود کند.
وی با بیان اینکه حقوق عامه شامل حقوقی است که به تمامی شهروندان تعلق دارد، افزود: هر موضوعی که موجب تضییع این حقوق یا خدشه به آسایش، امنیت و رفاه عمومی شود، در حوزه وظایف دادستانی قرار میگیرد و دستگاه قضایی در چنین مواردی ورود خواهد کرد.
رزاقینژاد با اشاره به رویکرد میدانی دادستانی اظهار کرد: منتظر مراجعه مردم نمیمانیم، بلکه با حضور در محلات و مناطق مختلف، مشکلات، آسیبها و کمبودها را شناسایی کرده و از دستگاههای اجرایی مطالبه میکنیم تا نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
دادستان مرکز استان گلستان تصریح کرد: بسیاری از پروژهها و طرحهایی که امروز به بهرهبرداری رسیدهاند، حاصل پیگیری مطالباتی است که مردم برخی مناطق بین ۱۵ تا ۳۰ سال با آن مواجه بودند و با ورود دستگاه قضایی روند اجرای آنها تسریع شده است.
وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی محلات کمبرخوردار گفت: تاکنون مشکلات و آسیبهای ۱۲ محله کمبرخوردار شناسایی شده و برنامهریزی برای رفع کمبودهای زیرساختی و کاهش آسیبهای اجتماعی در این مناطق در حال انجام است.
رزاقینژاد تأکید کرد: کاهش آسیبهای اجتماعی و رفع مشکلات زیرساختی در محلات کمبرخوردار، علاوه بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، به کاهش جرم و جنایت و در نهایت کاهش جمعیت کیفری کمک خواهد کرد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری دستگاههای اجرایی و پیگیریهای دستگاه قضایی، روند توانمندسازی محلات کمبرخوردار با سرعت بیشتری ادامه یابد.
انتهای پیام/