به مناسبت هفته قوه قضاییه محسن اسفندیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، حجتالاسلام عبدالهی مسئول حوزه نمایندگی ولیفقیه، مدیران کل ادارات وابسته به وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مدیران این خانواده با محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی دیدار و گفتوگو کردند.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این دیدار با تبریک هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهدای راه حق، با استناد به آموزههای امام صادق (ع) اظهار کرد: امنیت، عدالت و تأمین رفاه معیشت، سه نیاز ضروری و رکن اساسی برای قوام و ثبات هر جامعهای است.
وی افزود: همانطور که وظیفه دستگاه قضا تأمین امنیت و اجرای عدالت است، مسئولیت تأمین رزق و روزی و معیشت مردم بر عهده سازمانهای اجرایی از جمله جهاد کشاورزی است.
عبداللهی با اشاره به چالشهای نظارتی در بازار، بر ضرورت تفکیک دقیق وظایف میان سازمانهای متولی تأکید کرد و گفت: برای دستیابی به عدالت در توزیع و نظارت، باید ابتدا چارچوبهای مسئولیت هر سازمان به طور مستوفی شناسایی شود.
وی همچنین به تداخل نقش ناظر و منظور در سازمان جهاد کشاورزی اشاره کرد و خاطرنشان کرد که جمع بین این دو نقش میتواند کار را با صعوبت مواجه کند و پیشنهاد داد این موضوع جهت بهینهسازی در سطح وزارتخانه مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به دغدغههای سلامت محور در حوزه ارزاق عمومی، افزود: با توجه به آمارهای مربوط به بیماریهای سرطان در استان، ضرورت پیشروی به سمت کالای سلامت محور بیش از پیش احساس میشود.
وی خواستار فعالسازی آزمایشگاه تشخیص مواد غذایی در بلوار فرودگاه و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی شد تا کالاهای وارداتی و محلی پیش از عرضه به بازار، از نظر بهداشتی مورد نظارت دقیق قرار گیرند.
در بخش دیگری از این گفتوگو، رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی به موضوع حفاظت از اراضی کشاورزی پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰، دستگاه قضایی با معرفی نمایندگان در دادستانها، از احداث بناهای غیرقانونی در اراضی کشاورزی جلوگیری خواهد کرد تا سرمایههای عمومی صرف تخریب سازههای غیرمجاز نشود.
وی همچنین به پیگیری پروندههای مربوط به تصرف اراضی موقوفه و ملی اشاره کرد و از تلاشهای دستگاه قضایی برای احقاق حقوق جهاد کشاورزی در پروندههای پیچیده حقوقی خبر داد.
از سوی دیگر، محسن اسفندیاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با قدردانی از خدمات دستگاه قضایی، بر نقش تعاملات دوجانبه در حمایت از تولید و تأمین امنیت غذایی تأکید و اظهار کرد : همکاران ما در جبهه امنیت غذایی با جدیت و تعهد کامل در حال خدمترسانی هستند تا پایداری تولید و نیازهای اساسی جامعه در استان تأمین شود.
در پایان این دیدار، طرفین بر استمرار همافزایی میان قوه قضاییه و بخش کشاورزی در راستای تحقق منافع عمومی، مقابله با فساد و برقراری نظم و امنیت پایدار در استان تأکید کردند.
انتهای پیام/