استاندار ایلام به همراه اعضای شورای تأمین استان به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضاییه، با حضور در دادگستری، با رئیسکل دادگستری استان، اعضای شورای قضایی و جمعی از مسئولان دستگاه قضایی دیدار و گفتوگو کردند.
عمران علیمحمدی، رئیسکل دادگستری استان ایلام در این دیدار، ضمن خیرمقدم به حاضران و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای دستگاه قضایی، شهید بهشتی و یاران باوفایش، هفته قوه قضاییه را فرصتی برای تبیین رسالت خطیر دستگاه عدالت دانست و اظهار کرد: مأموریت اصلی قوه قضاییه، احقاق حق، اجرای عدالت، صیانت از حقوق مردم و پیشگیری از وقوع جرم است و تحقق این اهداف، نیازمند همدلی و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی، امنیتی و انتظامی است.
وی با اشاره به تعامل مطلوب میان قوه قضاییه و مجموعه مدیریتی استان، از همراهی استاندار، اعضای شورای تأمین و مدیران اجرایی در پیشبرد برنامههای استان قدردانی کرد و افزود: این همافزایی موجب شده استان ایلام در بسیاری از شاخصهای قضایی، پیشگیری از وقوع جرم، صلح و سازش و ارائه خدمات قضایی، جایگاه مطلوبی در سطح کشور کسب کند.
رئیسکل دادگستری استان ایلام در ادامه با تشریح عملکرد یکساله دستگاه قضایی، از رسیدگی به بیش از ۱۸۸ هزار پرونده، تعیین تکلیف پروندههای معوق، ارتقای کیفیت آراء، کسب رضایتمندی مردم، موفقیتهای معاونت پیشگیری از وقوع جرم، رتبههای برتر ادارهکل ثبت اسناد و املاک استان و عملکرد مطلوب شوراهای حل اختلاف و هیئتهای صلح خبر داد.
وی همچنین اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه، احداث پروژههای عمرانی قضایی در شهرستانها، حمایت از سرمایهگذاری، صیانت از حقوق عامه، مقابله با قاچاق، برخورد با زمینخواری، تأمین امنیت روانی جامعه، مدیریت حقوقی و قضایی اربعین حسینی، حمایت از پروژههای ملی و نظارت بر عملکرد دستگاههای اجرایی را از مهمترین اولویتهای دستگاه قضایی استان برشمرد.
در ادامه این دیدار، احمد کرمی، استاندار ایلام، ضمن تبریک هفته قوه قضاییه و قدردانی از تلاشهای مجموعه دادگستری استان، دستگاه قضایی را از ارکان اصلی تحقق عدالت، امنیت پایدار، حمایت از حقوق عامه و ایجاد اعتماد عمومی دانست.
وی با اشاره به هماهنگی و تعامل مطلوب میان دولت و دستگاه قضایی در استان، اظهار داشت: این همدلی زمینهساز اجرای موفق برنامههای توسعهای، حفظ امنیت، ارتقای رضایتمندی مردم و تسریع در خدمترسانی به شهروندان شده است.
استاندار ایلام همچنین از اقدامات ارزشمند دادگستری استان در توسعه هیئتهای صلح، گسترش فرهنگ صلح و سازش، بهرهگیری از ظرفیت معتمدان و نخبگان، هوشمندسازی خدمات قضایی و کسب موفقیتهای ملی تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود این همکاری و انسجام، زمینهساز پیشرفت هرچه بیشتر استان در حوزههای مختلف باشد.
در پایان این دیدار، حاضران ضمن تأکید بر استمرار تعامل و همکاری میان دستگاه قضایی، دولت و مجموعههای عضو شورای تأمین، بر استفاده از همه ظرفیتها برای تحقق عدالت، تأمین امنیت، حفظ حقوق مردم و توسعه همهجانبه استان تأکید کردند.
انتهای پیام/