همزمان با شام غریبان سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و در تداوم برنامههای هفته قوه قضاییه، موکب فرهنگی و خدماتی دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با استقرار در خیابان جمهوری اسلامی شهر یاسوج، میزبان حضور پرشور مردم و مسئولان عالیرتبه قضایی استان شد.
این موکب که با هدف ایجاد ارتباطی بیواسطه و پاسخگویی مستقیم به مطالبات حقوقی شهروندان راهاندازی شده است، پذیرای اقشار مختلف جامعه بود.
شامگاه گذشته، آیتالله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج، به همراه افراسیاب رئیس کل دادگستری استان و موسویان دادستان مرکز استان، در این موکب حضور یافتند و از نزدیک روند خدمترسانی قضایی به شهروندان را مورد بررسی و نظارت میدانی قرار دادند.
در این بازدید که با استقبال گرم مراجعان همراه بود، مسئولان قضایی ضمن شنیدن دغدغههای مردم، بر عزم جدی دستگاه قضا برای تسریع در حل و فصل پروندهها و رفع موانع پیش روی آنان تأکید کردند.
آیتالله حسینی در جریان این بازدید، ضمن تقدیر و تشکر از تلاشهای صورتگرفته از سوی مجموعه دادگستری استان، بر اهمیت خدمتگزاری بیمنت، صادقانه و جهادی به مردم تأکید کرد.
وی با اشاره به فلسفه قیام عاشورا و جایگاه والای عدالت در نهضت حسینی، خاطرنشان ساخت: دستگاه قضایی باید همواره پناهگاه امنی برای احقاق حق مظلومان باشد و در تمامی شرایط، به ویژه در ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)، با روحیه ایثار و از خودگذشتگی، در خدمت مردم باشد.
وی، رسیدگی به مسائل حقوقی و قضایی مراجعان را وظیفهای خطیر و اخلاقی دانست و بر ضرورت پاسخگویی شفاف و سریع به درخواستهای قانونی شهروندان تأکید ویژهای داشت.
در همین راستا، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد و دادستان عمومی و انقلاب یاسوج بهطور مستقیم در پای میز خدمت حاضر شده و با مراجعان دیدار و گفتوگوی چهرهبهچهره داشتند.
در این جلسات حضوری، مسئولان قضایی به بررسی مشکلات و درخواستهای حقوقی افراد پرداخته و راهنماییهای تخصصی و لازم را ارائه کردند.
گفتنی است، در این موکب علاوه بر مسئولان ارشد، قضات و کارشناسان حقوقی نیز به صورت مستمر حضور داشتند تا مشاورههای لازم را در حوزههای مختلف حقوقی، کیفری و خانواده به مراجعان ارائه دهند.
در این موکب خدمات قضایی مطلوب و مورد نیاز به بیش از ۳۰ تن از مراجعان ارائه شد و دستورات قضایی لازم جهت پیگیری و حل و فصل سریع مشکلات آنان صادر شد.
این اقدام نشاندهنده رویکرد تحولگرایانه و عدالتمحور دستگاه قضایی استان در جهت تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی و کاهش اطاله دادرسی است.
این برنامه که در تلفیق با حالوهوای عزاداری سیدالشهدا (ع) و تکریم ارباب رجوع برگزار شد، بار دیگر عزم و اراده مسئولان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد را برای تحقق شعار «خدمترسانی جهادی و ارتباط بیواسطه با مردم» به نمایش گذاشت.
با توجه به اینکه هفته قوه قضاییه، فرصتی مغتنم برای تبیین دستاوردها و پاسخگویی به انتظارات به حق مردم است، حضور پررنگ مسئولان در میان مردم و پاسخگویی مستقیم به درخواستهای آنان، نه تنها موجب افزایش رضایتمندی و اعتماد عمومی شد، بلکه پیام روشنی از همدلی و همراهی مسئولان با شهروندان در آستانه ماه محرم را به ارمغان آورد.
بیتردید، استمرار چنین برنامههایی میتواند گامی مؤثر در راستای شفافسازی فرآیندهای قضایی و تحقق عدالت محلهای در استان باشد.
انتهای پیام/