سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: توافق میان ایران و آمریکا، خط ارتباطی مستقیمی را بین تهران و واشنگتن برای جلوگیری از مشکلات پیشبینی میکند.
مقام وزارت خارجه پاکستان بیان کرد: ما برای اجرای مؤثر یادداشت تفاهم، با هر دو تیم آمریکایی و ایرانی در تماس هستیم.
در همین حال وزارت خارجه پاکستان طی بیانیهای اعام کرد: مذاکرات فنی بین تهران و واشنگتن علیرغم وقفههای گاهبهگاه طرفین، ادامه دارد.
این بیانیه میگوید: مذاکرات فنی در سطح کارشناسی هفته آینده با میانجیگری پاکستان و قطر از سر گرفته خواهد شد.
محمد بن عبدالرحمان آلثانی، وزیر خارجه قطر گفت: تنگه هرمز باز میماند و ما تأیید دریافت کردهایم که هیچ دستوری برای بستن آن وجود نخواهد داشت.
وی در گفتوگو با روزنامه فایننشال تایمز بیان کرد: انتظار میرود دریانوردی در هرمز ظرف ۳۰ روز پس از توافق به سطح قبلی خود بازگردد.
انتهای پیام/