ندا پاکدامن، نایب رئیس فدراسیون والیبال در اردوی پایانی تیم ملی زیر ۱۸ سال دختران ایران که عازم مسابقات AVC کاپ تایلند هستند اظهارات داشت: در اردوی پایانی تیم ملی زیر ۱۸ سال دختر هستیم که به مسابقات قهرمانی آسیا در کشور تایلند اعزام میشوند.
وی با بیان اینکه این اردوی ششم این تیم است، تصریح کرد: استارت تمرینات در زمان اوج جنگ با دشمن آمریکایی – صهیونیستی در فروردین از استان مازندران و در شهر ساری شروع شد. تلاش کردیم از تمام ظرفیت و پتانسیل دختران والیبال ایران در این رده سنی استفاده کنیم. به همین دلیل در تعامل با هیاتها بیش از ۱۵۰ بازیکن معرفی شدند و در اردوهای انتخابی شرکت کردند و از تمام بازیکنان تست گرفته شد و پس از آنالیزهای دقیق، بهترین بازیکنان برای اردوهای آماده سازی انتخاب شدند.
نایب رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: در این مسیر دو اردو در استان مازندران و یک اردو در استان قزوین داشتیم و سه اردو نیز در تهران پیگیری شد که در حال حاضر در اردوی ششم و پایانی هستیم. همه تلاش فدراسیون و کادر فنی این بوده که با توجه به محدویتهای زمانی بهترین بازدهی و خروجی را از تمرینات و اردوها داشته باشیم.
پاکدامن با اشاره به اینکه تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختر ایران در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا در گروه سختی قرار دارد، افزود: ۱۶ تیم در این مسابقات حضور دارند که در چهار گروه مقدماتی به مصاف یکدیگر میروند. با توجه به تمرینات فشرده و سخت برگزار شده امیدوارم تیم ایران از ظرفیت خود به صورت کامل در مسابقات استفاده کند و انشاالله با تدابیر کادر فنی بهترین نتیجه ممکن را بگیریم و دست پر از مسابقات برگردیم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی زیر ۱۸ سال اردو و بازی تدارکاتی برون مرزی داشت؟ گفت: این تیم پنج روز زودتر به تایلند اعزام میشود و تلاش داریم که دو بازی تدارکاتی برای تیم مهیا کنیم. هنوز برگزاری این مسابقات قطعی و نهایی نشده است، اما چین و میزبان (تایلند) از تیمهای هستند که احتمالا بازی تدارکاتی با آنها خواهیم داشت. البته در اردوهای قبلی مسابقه تدارکاتی با تیم ملی ب زنان ایران داشتند و امیدواریم در مجموع با حداکثر توان در مسابقات پیش رو شرکت کنند.
نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال درباره آخرین وضعیت تصمیم گیری برای اعزام تیم ملی زنان به بازیهای آسیایی ۲۰۲۶، گفت: حضور تیم ملی والیبال زنان در بازیهای آسیایی منوط به نتیجه در جام والیبال زنان آسیا بود. این تیم اردوی فشرده و دوماهه در خارج از کشور داشت و در تایلند مسابقات تدارکاتی مختلف داشتیم. در نپال با کسب مقام قهرمانی آسیای مرکزی کار خود را به پایان رساند. اما نتیجه در جام والیبال زنان آسیا نتیجه مورد انتظار نبود، چون تلاش داشتیم در چهار تیم برتر قرار بگیریم. هماهنگی با کمیته ملی المپیک داریم و با توجه به قهرمانی در کاوا ناامید نیستیم و رایزیها را ادامه میدهیم و انشاالله شرایط به گونهای پیش برود که تیم ملی زنان در بازیهای آسیایی حضور داشته باشد.
وی در پایان درباره اعزام داور به مسابقات قهرمانی زیر ۱۸ سال دختر هم گفت: در این مسابقات پروانه فامیلی فرد به عنوان داور و نماینده داوران زن کشورمان اعزام میشود، اما در جام والیبال زنان آسیا نماینده داوری نداشتیم.
مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۱۸ سال دختر آسیا ۲۰۲۶ از دهم تا شانزدهم تیرماه به میزبانی شهر ناخون راتچاسیما تایلند برگزار میشود و تیم ملی والیبال نوجوانان دختر ایران روز پنجشنبه چهارم تیرماه برای حضور در این رقابتها راهی تایلند میشود.
ثنا نقیپور، قطر پاسور تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال در رابطه با شرایط آماده سازی بازیکنان تیم برای مسابقات AVC کاپ تایلند گفت: تمرینات تیم ملی در سه ماهه گذشته خیلی خوب بود. زمان کمی برای آماده سازی داشتیم، اما از این اردوها بهترین استفاده را کردیم و بازیکنان پیشرفت خوبی داشتند. کادر فنی و فدراسیون در مسیر اردوها بازیکنان را همراهی کردند و زحمت کشیدند؛ امیدوارم در مسابقات بتوانیم زحمات آنان را با عملکرد خوب جبران کنیم.
وی درباره شناخت از حریفان مرحله مقدماتی گفت: در مرحله مقدماتی با تیمهای ژاپن، فیلیپین و اندونزی بازی داریم و امیدوارم نتیجه خوبی مقابل آنها به دست آوریم. آمادگی خوبی برای شروع مسابقات داریم و حتما نتیجه خوبی میگیریم. مربیان باتجربه و بافکری داریم و برخی بازیکنان نیز قبلا به مسابقات اعزام شدهاند و باید از تجربه آنها در مسابقات استفاده کنیم.
آیدا باقری، پاسور تیم ملی والیبال زیر ۱۸ سال دختران نیز در رابطه با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از فروردین ماه تمرینات خود را شروع کردیم. با توجه به فرصت کم برای آمادهسازی، تمرینات را در این مدت بصورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر دنبال کردیم. آماده برای شروع مسابقات هستیم و به کمک کادر فنی به هماهنگی خیلی خوبی رسیدهایم.
وی درباره بازی با تیمهای ژاپن، فیلیپین و اندونزی در مرحله مقدماتی افزود: تیمها را آنالیز کردیم و به آمادگی خوبی برای مسابقه با آنها رسیدیم. از قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در آسیای مرکزی نیز انگیزه گرفتیم و امیدوارم همچنان این روند را دنبال کنیم.
النا همایونیراد، مدافع میانی تیم ملی والیبال دختران نیز گفت: بازیکنان حدود سه ماه در اردو بودند. پیشرفت خوبی از نظر تاکتیکی، تکنیکی و به ویژه بدنی از اردوهای اول تا ششم داشتند. شناخت خوبی از حریفان به دست آوردیم. در مرحله گروهی با تیمهای اندونزی، فیلیپین و ژاپن بازی داریم که به نظر من اصلیترین حریف ژاپن است و امیدوارم به گونهای عمل کنیم که دل مردم را شاد کنیم.
وی افزود: انگیزه خوبی از قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در آسیای مرکزی گرفتیم، چون این تیم الگوی برای بازیکنان ردههای سنی هستند، انگیزه برای ادامه تمرینات کسب کردیم تا ببنیم که در آینده هم میتوانیم در آسیا مقامی کسب کنیم. این سفر دومین اعزام من به مسابقات است و قبلا تجربه حضور در المپیک نوجوانان را داشتم.
همچنین سانیا بحری، دیگر پاسور تیم ملی والیبال ایران گفت: تمرینات خود را از اواخر فروردین ماه شروع کردیم. تمرینات به صورت فشرده در دو نوبت صبح و عصر، توپی، بدنسازی و وزنه پیگیری شد. به رغم فرصت کم، پیشرفت خیلی زیادی در این مدت داشتیم. هماهنگی بسیار خوبی در تمرینات به دست آوردیم و مانند اجزای یک قلب درکنار هم کار میکنیم تا در مسابقات پیش رو نتیجه خوبی به دست آوریم.
انتهای پیام/