حجتالاسلام والمسلمین سعید شهواری؛ رئیس کل دادگستری لرستان در حاشیه بازدید میدانی از زندان مرکزی خرمآباد که با همراهی ۲۰۰ نفر از همکاران قضایی در سطح استان انجام شد، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هدف اصلی از این حضور و بازدید، پایش دقیق وضعیت زندانیان، استماع مستقیم مشکلات آنان و تلاش برای مرتفعسازی دغدغههای موجود است.
حجتالاسلام والمسلمین شهواری با تأکید بر اینکه زندان آسیبهای متعددی به همراه دارد، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان با بهرهگیری از ظرفیتهای قانونی پیشبینی شده، در تلاش است تا مشکلات و آسیبهای ناشی از حبس را به حداقل برساند. وی افزود: در طرح پایش مذکور، زندانیانِ نیازمند به مرخصی و یا افراد واجد شرایط استفاده از ارفاقات قانونی نظیر تعلیق مجازات، آزادی مشروط و پابند الکترونیک شناسایی میشوند که به محض احراز شرایط، این احکام توسط همکاران قضایی در سراسر استان اجرایی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از اعطای تسهیلات به مددجویان خبر داد و گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه و همزمانی آن با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، به تمامی زندانیانی که استحقاق و شرایط لازم برای برخورداری از مرخصی را دارند، ۱۰ روز مرخصی اعطا میشود.
وی همچنین از آزادی ۱۰ نفر از زندانیان با تلاش ستاد دیه استان خبر داد و افزود: بخش قابلتوجهی از فرآیند آزادسازی این افراد از طریق پذیرش اعسار در دادگاهها محقق شده است. همچنین مبلغ یک و نیم میلیارد تومان نیز توسط خیرین نیکاندیش تأمین گردیده که با این اقدام، زمینه آزادی این زندانیان فراهم شده و بهزودی به آغوش خانوادههای خود بازخواهند گشت.
انتهای پیام/