به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس هیئت مذاکرهکننده «میناب ۱۶۸» و هیئت همراه پیش از ظهر امروز در مسقط با «هیثم بن طارق» سلطان عمان در کاخ برکه دیدار و رایزنی کردند.
هیئت عالیرتبه ایرانی، که شامگاه دوشنبه و پس از سفری فشرده به سوئیس وارد عمان شده بودند، در دیدار با سلطان عمان ارتقای سطح همکاریهای دوجانبه تهران-مسقط را بررسی کردند.
ترتیبات اداره تنگه هرمز در آینده محور مهم دیگر این نشست دوساعته بود.
موضوعی که شب گذشته و در بدو ورود قالیباف و هیئت همراه به مسقط هم در گفتوگو با بدر بوسعیدی وزیر خارجه عمان مورد بحث و رایزنی قرار گرفته بود.
در پی سفر هیئت «میناب ۱۶۸» به مسقط، ایران و عمان کمیته مشترکی برای گفتوگو درباره تنگه هرمز تشکیل دادند که جزئیات بیشتری از آن در بیانیهای مشترک تا ساعتی دیگر منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/