به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، تفاهمنامه همکاری میان کمیته ملی پارالمپیک و دانشگاه الزهرا (س) با هدف گسترش تعاملات علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی و بهرهگیری از ظرفیتهای مشترک دو نهاد در مسیر توسعه جنبش پارالمپیک کشور به امضا رسید.
این تفاهمنامه با حضور حمیدعلی صمیمی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، زهرا ناظمبکایی رییس دانشگاه الزهرا (س)، مریم کاظمیپور رئیس آکادمی ملی پارالمپیک، مسعود اشرفی مسئول توسعه فکری جنبش پارالمپیک و جمعی از مسئولان و کارشناسان دو مجموعه به امضا رسید.
بر اساس این تفاهمنامه، طرفین بر گسترش همکاریهای علمی، پژوهشی، آموزشی و اجرایی، توانمندسازی سرمایه انسانی، تبادل دانش و تجربیات تخصصی و استفاده از ظرفیتهای ملی در راستای توسعه ورزش افراد دارای معلولیت و پیشبرد اهداف جنبش پارالمپیک تأکید کردند.
موضوع این تفاهمنامه، طراحی، اجرا و پشتیبانی از برنامهها و طرحهای آموزشی، پژوهشی، اجرایی و توسعهای مرتبط با توسعه فکری جنبش پارالمپیک در ایران و ارتقای ورزش افراد با سطوح مختلف توانمندی است.
جامعه هدف این همکاری مشترک، افراد دارای معلولیت در گروههای سنی مختلف و خانوادههای آنان، همچنین دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه الزهرا (س) را در بر میگیرد.
در چارچوب این همکاری راهبردی، دو طرف بر توسعه پژوهشهای کاربردی و بینرشتهای، جهتدهی هدفمند تحقیقات به نیازهای میدانی ورزش پارالمپیک، حمایت از فناوریهای نوین ورزشی و ایجاد بسترهای مناسب برای تعامل مؤثر میان حوزههای علمی و اجرایی تأکید کردند.
انتهای پیام/