در دیدار حسین توکلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان که به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل دادگستری کل استان برگزار شد، مسائل مرتبط با مدیریت منابع آبی و مقابله با تخلفات حوزه آب مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در این دیدار با تأکید بر اهمیت تأمین پایدار آب برای مردم، اظهار کرد: مهمترین موضوع در شرایط فعلی، مدیریت صحیح منابع آبی و جلوگیری از برداشتهای غیرمجاز است که متأسفانه بخشی از مشکلات موجود به همین مسئله بازمیگردد.
وی با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با متخلفان افزود: در زمینه انشعابات غیرمجاز، هیچگونه دفاعی از متخلفان پذیرفته نیست و انتظار میرود شرکت آبفا با شدت و جدیت این موضوع را در سطح استان پیگیری و اجرا کند.
عبدالهی با تأکید بر حمایت دستگاه قضایی از اقدامات قانونی در این حوزه تصریح کرد: در پروندههایی که به حقوق عامه مرتبط باشد، همکاران قضایی با قاطعیت ورود میکنند و در موارد استفاده غیرمجاز از منابع آب، حتی در بررسی اعسار نیز تسهیلات ویژهای در نظر گرفته نخواهد شد.
وی ادامه داد: در صورت تقسیط بدهیها نیز شرایط اقساط با سختگیری بیشتری نسبت به بدهیهای عادی تنظیم خواهد شد تا بازدارندگی لازم ایجاد شود.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای دقیق این اقدامات میتواند به تأمین بخشی از منابع آبی استان و افزایش رضایت و اعتماد عمومی منجر شود.
در پایان این دیدار، حسین توکلی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، از همکاری و حمایتهای دادگستری استان در صیانت از منابع آبی و مقابله با تخلفات این حوزه قدردانی کرد.
انتهای پیام/