عباس پوریانی در آیین آزادی زندانیان استان مازندران در بابل، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع)، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهید بهشتی و همه شهدای گرانقدر، افزود: هفته قوه قضاییه فرصت مناسبی است تا مشکلات زندانیان و خانواده آنها مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری مازندران، زندان را فرصتی مناسب برای تفکر و خودیابی دانست و با اشاره به سیاستهای قوه قضاییه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان ها، تاکید کرد: زندانیان آزاد شده فرصت بوجود آمده را قدر بدانند و با رفتار و کردار مناسب بازگشت مجدد به زندان نداشته باشند.
پوریانی افزود: امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه با همکاری روسا و دادستانهای حوزههای قضایی استان که دغدغه زندانیان و خانواده آنها را دارند و پیگیری مستمر مدیرکل زندانهای استان، ۱۳۰ نفر از مددجویان زندان بابل آزاد شده و به کانون خانواده خود باز میگردند.
رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: دستگاه قضایی و همکاران در مجموعه دادگستری و اداره کل زندانهای استان، مترصد کمترین فرصتها برای آزادی زندانیان هستند و در این راستا امروز مجموعاً ۲۹۷ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در سراسر استان با بهره مندی از ارفاقات قانونی آزاد شدند که از روسا و دادستانهای حوزههای قضایی، مدیرکل زندانهای استان، مدیریت ستاد دیه مازندران و مسئولان انجمن حمایت از زندانیان قدردانی میکنم.
گفتنی است همزمان با هفته قوه قضاییه و با حضور رئیس کل دادگستری مازندران، دادستان مرکز استان مازندران، معاونان دادگستری استان و روسا و دادستانهای حوزههای قضایی و مدیرکل زندانهای استان از اداره زندان شهرستان بابل بازدید به عمل آمد و طی آن درخواستهای ۷۰ نفر از مددجویان مورد بررسی قرار گرفته و دستورات لازم در این خصوص صادر شد.
همچنین با حضور مسئولین، مسجد آیت الله روحانی و همچنین استودیوی سمعی و بصری امید زندان بابل افتتاح و به بهره برداری رسید.
انتهای پیام/