محمدعلی شاهحسینی مدیر نمایندگی این ستاد مردمی در گفتوگو با میزان، از آزادی تعداد ۵۰ زندانی جرایم غیرعمد به همت ستاد مردمی دیه و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
وی افزود: مجموع بدهی این زندانیان آزاد شده بالغ بر ۳۷۱ میلیارد تومان بوده که با بهرهمندی از ارفاقات قانونی، اخذ گذشت رضایتمندانه شکات، پذیرش اعسار، آورده مددجویان و کمک خانوادههای آنان، مبلغ ۳۵۳ میلیارد تومان تأمین و مابقی بدهی این افراد به مبلغ ۱۸ میلیارد تومان از محل کمکهای خیرین، نیکوکاران و منابع ستاد مردمی دیه پرداخت شده و زمینه آزادی این ۵۰ زندانی و بازگشت آنان به آغوش خانواده فراهم شد.
وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده، ۲۸ مددجو مربوط به محکومیتهای مالی و ۱۲ مددجو مربوط به محکومیت مهریه بودهاند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد ضمن تقدیر از تلاشهای بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد مردمی گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۱۰ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و بدون پرداخت هیچ گونه مبلغی و تعداد ۴۰ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمکهای خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانکهای عامل از زندان آزاد گردیدند که از این تعداد ۱۰ مددجو زن و ۴۰ مددجو نیز مرد بودند.
وی ضمن قدردانی از مردم خیرخواه و نوعدوست استان یزد به دلیل مشارکت در امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گفت: فرهنگ احسان، گذشت و دستگیری از نیازمندان در دارالعباده یزد ریشهای عمیق دارد و مردم این استان همواره در کنار ستاد مردمی دیه برای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد حضور داشتهاند.
شاهحسینی در ادامه افزود: ستاد مردمی دیه استان یزد امسال نیز برای هفتمین سال متوالی پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی غیرعمد» را همزمان با ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار میکند و امیدواریم با مشارکت هیئتهای مذهبی، خیرین و عاشقان سیدالشهدا (ع)، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرایم غیرعمد در این ماه فراهم شود.
وی در پایان با تأکید بر اینکه ستاد مردمی دیه تنها مرجع رسمی رسیدگی به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است، از خیرین و نیکوکاران دعوت کرد کمکهای خود را به صورت حضوری و غیرحضوری به این ستاد اهدا کنند و گفت: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ آماده پاسخگویی و راهنمایی خیرین و نیکوکاران برای مشارکت در این امر خداپسندانه است.
انتهای پیام /