تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد: ارتش اسرائیل پس از تکمیل اکثر مأموریتهای تهاجمی خود، در روزهای آینده کاهش نیروهای خود در جنوب لبنان را آغاز خواهد کرد.
در همین حال ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: محدودیتهای اعمال شده در جبهه داخلی در شهرهای شمالی، صبح روز دوشنبه، یکم تیر، لغو خواهد شد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز، به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: ارتش اسرائیل مجبور به عقبنشینی جزئی از خط زرد در لبنان خواهد شد.
رسانههای عبری میگویند: ارتش لبنان تحت نظارت آمریکا در مناطقی که اسرائیل از آنها عقبنشینی میکند، فعالیت خواهد کرد.
تلویزیون رژیم صهیونیستی میگوید: ارتش مناطقی را که حزبالله از آنها عقبنشینی کرده و به ارتش لبنان منتقل خواهد شد، تعیین خواهد کرد.
در همین حال نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه موافقت رژیم صهیونیستی با آتشبس در نتیجه فشار آمریکا حاصل شد، گفت: حزبالله همچنان به آتشبس پایبند است و این اسرائیل است که آن را نقض میکند.
بری، بیان کرد: ما از هر تلاشی از سوی هر طرفی برای فشار آوردن به اسرائیل جهت توقف جنگ تجاوزکارانهاش علیه لبنان استقبال میکنیم.
وی افزود: من پیشنهاد مناطق آزمایشی را رد میکنم؛ توافق بر سر مرزهای جغرافیایی آنها میتواند دو سال یا بیشتر طول بکشد؛ ما هیچ علاقهای به اتلاف وقت نداریم که به اسرائیل اجازه دهد به تجاوز خود ادامه دهد.
رئیس پارلمان لبنان با اشاره به اینکه راه حل در اتخاذ یک جدول زمانی برای خروج رژیم صهیونیستی نهفته است، تصریح کرد: ما بر لزوم اتخاذ یک تقسیمبندی اداری در جنوب، با در نظر گرفتن مناطقی که هنوز تحت اشغال هستند، تأکید میکنیم؛ سپس فرماندهی ارتش لبنان مسئول تعیین جدول زمانی برای استقرار واحدهای نظامی خواهد بود.
انتهای پیام/