علی مدنیزاده، وزیر اقتصاد در گفتوگویی با اشاره به سازوکار نظارت بر نحوه عرضه کالاهای وارداتی با ارز دولتی، اظهار کرد: سازمان حسابرسی مأمور شده تمام اشخاص و شرکتهایی را که ارز دولتی دریافت کردهاند، احصا میکنند.
وی افزود: این افراد مکلف هستند کالاهای خود را با نرخهای مصوب همان دوره عرضه و تسویه کنند؛ در غیر این صورت با برخورد قضایی مواجه خواهند شد.
وزیر اقتصاد با تأکید بر پیگیری جدی برای برگرداندن ارزهای تخصیصیافته گفت: ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز بهطور جدی در حال پیگیری موضوع است. از همان مقطع، کمیتههایی تشکیل شد و شرکتهایی که ارز را دریافت کرده اما برنگرداندهاند یا در این چارچوب عمل نکردهاند باید هرچه سریعتر ارزها را به چرخه رسمی اقتصاد بازگردانند.
انتهای پیام/