سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه پس از سفر به چین در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس گزارشی از رایزنیهای خود ارائه کرد؛ وی نوشت:
با جناب آقای وانگیی، وزیر خارجه چین دیداری سازنده در پکن داشتم.
۲ طرف بار دیگر بر حق ایران برای اعمال حاکمیت و کرامت ملی تاکید کردند.
طرف ایرانی از پیشنهاد چهاربندی چین برای حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه قدردانی کرد.
ایران به چین اعتماد دارد و امیدوار است این کشور همچنان نقش فعال خود را در پیشبرد صلح و پایان دادن به درگیری ایفا کند، و نیز از شکلگیری چارچوبی جدید برای دوران پس از جنگ در منطقه که بتواند میان توسعه و امنیت توازن برقرار کند، حمایت نماید.

انتهای پیام/