علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران در جریان برگزاری برنامه ملاقات مردمی که در محل دادگستری شهرستان ری که با حضور ۱۲ نفر از مسئولان قضایی دادگستری استان تهران و داریوش قاسمی زاده رئیس و رحیمی دادستان این شهرستان برگزار شد، بهصورت مستقیم با تعدادی از شهروندان دیدار و ضمن استماع مشکلات و مطالبات آنان، دستورات لازم را برای پیگیری موضوعات مطرحشده صادر کرد.
القاصی در حاشیه این برنامه با تأکید بر اهمیت ارتباط مستقیم مسئولان قضایی با مردم اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی دستگاه قضایی که مورد تاکید ریاست معزز قوه قضاییه میباشد، فراهم کردن بستر لازم برای گفتوگوی بیواسطه مردم با مسئولان قضایی و رسیدگی سریعتر به مطالبات آنان است و برنامههای ملاقات مردمی در همین راستا بهصورت مستمر در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات مراجعان از طریق گفتوگوی مستقیم و بررسی دقیق قابل حل است، افزود: در این دیدارها تلاش میشود ضمن استماع دقیق مطالبات مردم، در چارچوب قانون دستورات لازم برای پیگیری سریعتر پروندهها و رفع مشکلات احتمالی صادر شود.
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به آمار ملاقاتهای مردمی در استان تهران تصریح کرد: در فروردین ماه سال جاری که در شرایط ویژه و تهدیدات مستقیم دشمن و با جنگ تحمیلی سوم مواجه بودیم نیز موضوع ملاقاتهای مردمی و پاسخگویی به مراجعین نز همانند رسیدگی به پروندههای قضایی در دادگستری، متوقف نبوده است و بیش از ۲۳۰ نفر از مراجعان در دفتر ملاقاتهای مردمی دادگستری استان تهران با مسئولان قضایی دیدار کردند و مشکلات و درخواستهای آنان مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.
القاصی ادامه داد: در برنامه ملاقات مردمی امروز در شهرستان ری نیز نزدیک به ۵۰ نفر از شهروندان با حضور در دادگستری این شهرستان، مسائل و درخواستهای خود را با رئیس کل و دیگر مسئولان قضایی دادگستری استان تهران و شهرستان ری مطرح کردند که دستورات لازم برای بررسی و پیگیری آنها صادر شد.
وی تأکید کرد: برگزاری چنین برنامههایی علاوه بر افزایش رضایتمندی مردم، زمینه تسریع در رسیدگی به پروندهها و رفع برخی گرههای قضایی را فراهم میکند و به مسئولان قضایی نیز کمک میکند تا از نزدیک در جریان مسائل و دغدغههای مردم قرار گیرند.
رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین خاطرنشان کرد: خدمترسانی به مردم و رسیدگی عادلانه و سریع به پروندهها از مهمترین مأموریتهای دستگاه قضایی است و مسئولان قضایی باید با دقت، دلسوزی و مسئولیتپذیری در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.
در این برنامه، هر یک از مراجعان مسائل و درخواستهای خود را در حوزههای مختلف قضایی مطرح کردند و پس از بررسی اولیه، دستورات لازم برای رسیدگی در چارچوب مقررات قانونی صادر شد.
انتهای پیام/