رونمایی از «جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازی‌های رایانه‌ای» در رویداد هفت خوان

طبق اعلام روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این جشنواره با هدف پیوند میان صنایع فرهنگی و صنعت بازی‌سازی، فرصتی تازه ایجاد می‌کند تا آثار فرهنگی، هنری و سینمایی در قالب تجربه‌های تعاملی و دیجیتال بازآفرینی شوند و زنجیره ارزش محصولات ایرانی گسترش یابد.

بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، همه نهادها، سازمان‌ها، ناشران، پلتفرم‌ها و صاحبان آثار فرهنگی می‌توانند محصولات خود را—چه دارای IP رسمی و منتشرشده و چه در مرحله ایده و توسعه اولیه—برای بررسی امکان تبدیل به بازی ارائه کنند. آثار منتشرشده مانند فیلم سینمایی، سریال، انیمیشن، کتاب یا کمیک، تا طرح‌ها و شخصیت‌های در حال تولید، همگی امکان حضور در این رویداد را خواهند داشت.

این جشنواره با هدف ایجاد همکاری میان صاحبان محتوا، استودیو‌های بازی‌سازی و سرمایه‌گذاران برگزار می‌شود و مسیر توسعه آثار ایرانی را در قالب بازی‌های موبایلی، رایانه‌ای، داستان‌محور، آموزشی–فرهنگی و محصولات چندپلتفرمی تسهیل می‌کند.

طبق اعلام دبیرخانه رویداد ملی «هفته بازی ایران؛ هفت خوان» فراخوان رسمی رویداد بازارپردازی به‌زودی منتشر می‌شود و با پایان مهلت ثبت‌نام و پس از ارزیابی تخصصی، آثار منتخب و استودیو‌های پیشنهادی در اختتامیه جشنواره بازارپردازی فرهنگ و بازی‌های رایانه‌ای که در «هفته بازی ایران؛ هفت خوان» از ۲۳ تا ۲۹ بهمن‌ماه ۱۴۰۴ در برج میلاد تهران برگزار می‌شود، معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/