مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات حقوقی و قضایی ۶۰ نفر از نمازگزاران در مسجد حضرت محمدبن عبدالله (ع) رسیدگی کرد

با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن و مردمی ماندن قوه قضاییه و در راستای عمل به دستورات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان، مدیران قضایی و قضات در میان مردم و ارتباط بدون واسطه و چهره به چهره، میز خدمت قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی وقضایی ۶۰ نفر از مراجعه کنندگان و نمازگزاران مسجد حضرت محمدبن عبدالله (ع) به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان ماه و مصادف با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و مومنی نسب معاون این مرکز و تعدادی از کارکنان آن اداره کل و جمالی معاون دادستان و سرپرست دادسرای ناحیه ۴ تهران در مورخه سه شنبه شب ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۴ از نماز مغرب وعشا تا ساعت ۹ شب برگزار شد.

رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در حاشیه میز خدمت اظهار کرد: در این میز خدمت به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی ۶۰ نفر از مراجعه‌کنندگان و نماز گزاران  رسیدگی کرده و علاوه بر راهنمایی و ارشاد قضایی وحقوقی، تعداد ۵۳ فقره درخواست کتبی را نیز دریافت کنیم.

وی افزود:در جریان برگزاری ملاقات مردمی با مسئولان قضایی، جمعی از مراجعان ضمن حضور در این دیدارها، مسائل و درخواست‌های خود را به‌صورت مستقیم مطرح کردند. این ملاقات‌ها فرصتی ارزشمند برای دریافت راهنمایی دقیق، ارائه مستندات و بیان مشکلات قضایی و حقوقی از سوی شهروندان فراهم کرد.

رفاهی ادامه داد: درخواست ملاقات حضوری با مدیران و مسئولان عالی قضایی از سوی ۱۰ نفر از مراجعان ثبت شد. همچنین یک مورد درخواست استفاده از وکیل معاضدتی دریافت و مقرر شد در اسرع وقت از طریق مرکز وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه پیگیری و نتیجه به متقاضی اعلام شود.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه بیان کرد:  ۱۱ مورد درخواست ملاقات با سایر مسئولان عالی قضایی استان نیز ثبت و مکاتبات لازم برای هماهنگی با آنان انجام خواهد شد. در خصوص ۱۲ درخواست دیگر که نیاز به بررسی دقیق‌تر داشت یا متقاضیان خواهان زمان بیشتری برای گفت‌و‌گو بودند، وقت جداگانه و اولویت‌دار تعیین شده است. همچنین در زمینه درخواست‌های مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری، تعداد ۱۲ پرونده پس از بررسی اولیه برای انجام اقدامات کارشناسی و ادامه روند قانونی ارجاع شد.

 رفاهی در ادامه توضیح داد که: حسب فرمایشات رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه که باید جایگاه و منزلت و کرامت مردمی که بنا به دلایلی به دستگاه قضایی پناه بردند به بهترین شکل حفظ شود و پاسخی قانع کننده به ارباب رجوع داده شود و مراجعه کنندگان بدون سوال و ابهام از مراجع قضایی خارج نشوند و رویکرد حسب دستورات ریاست قوه قضاییه باید رویکرد حل مسئله باشد، بر این مبنا اجرای عدالت وظیفه اصلی و حقوق مردم خط قرمز ما در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه است، بنده به مراجعه کنندگان اطمینان میدهم که درخواست‌های اخذ شده در این میز‌های خدمت و در این مکان مقدس با رویکرد حل مسأله و دلسوزانه پیگیری و بررسی می‌شود، ارائه کامل مستندات و درخواست دقیق و جامع از طرف مراجعه کنندگان نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های قضایی دارد، لذا مراجعین محترم در نظر داشته باشند که مدارکی که ارائه می‌دهند باید کامل باشد که ان شاءالله ما هم بتوانیم در رفع مشکلات آنان، اقدامات مفید و تأثیرگذاری را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که هر هفته سه شنبه‌ها، میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم در یکی از مساجد و بقاع متبرکه در مناطق مختلف تهران توسط مدیر کل محترم ارتباطات مردمی قوه قضائیه و کارکنان آن اداره کل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/