وارونه‌کردن نسل‌کشی؛ تلاش شرکت‌های روابط عمومی آمریکایی برای سفیدشویی جنایت‌های رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی براساس اسناد ثبت‌شده تحت قانون ثبت عوامل خارجی (FARA)، دست‌کم با ۳ شرکت روابط عمومی قرارداد بسته است تا تصویر خود را در فضای آنلاین و در میان مردم مسیحی آمریکا تقویت کند.

براساس سوابق وزارت دادگستری آمریکا، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از طریق گروه رسانه‌ای اروپایی هاواس، شرکت تازه تاسیس Bridges Partners، آژانس روابط عمومی Show Faith by Works و شرکت مشاوره آنلاین Clock Tower X را استخدام کرده است.

تمام شرکت‌هایی که با آنها قرارداد بسته شده، وعده داده‌اند که به تقویت وجهه آنلاین این رژیم و بازیابی حمایت در میان رای‌دهندگان جوان آمریکایی کمک کنند؛ حمایتی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد در نتیجه جنگ رژیم اشغالگر علیه غزه رو به کاهش است.

رژیم صهیونیستی به‌شدت از لزوم کنترل چگونگی برداشت متحدان و حامیان مالی‌اش در آمریکا از جنگ خود، که در آن بیش از ۶۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، آگاه است.

مطالعه‌ای درباره فعالیت آنلاین رژیم صهیونیستی که توسط مرکز مطالعات الجزیره در ماه می (اردیبهشت/خرداد) منتشر شد، نشان داد که یک کارزار هماهنگ در رسانه‌های اجتماعی برای جلب همدردی بین‌المللی به نفع این رژیم در طول جنگ غزه که از اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد، وجود داشته است.

اما در حالی که رژیم صهیونیستی توانست در ماه‌های اولیه جنگ، پوشش مطلوبی از رسانه‌های سنتی آمریکا کسب کند، در حال شکست در نبرد در رسانه‌های اجتماعی بود، جایی که ویدیو‌هایی که کشتار جمعی و ویرانی در غزه را آشکار می‌کردند، به سرعت پخش می‌شدند و باعث ایجاد همدردی با فلسطینی‌ها می‌شدند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی این موضوع را تشخیص داده و از رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان سلاحی در کارزار این رژیم برای جلب حمایت در آمریکا یاد کرده و گفته است که خرید تیک‌تاک توسط کنسرسیومی به ریاست سرمایه‌داران حامی رژیم صهیونیستی مهم‌ترین خرید بوده است.

هر یک از شرکت‌های روابط عمومی که از طریق هاواس قرارداد بسته‌اند، رویکرد جدیدی را در آن کارزار وعده می‌دهند و گروه‌های جمعیتی کلیدی، گروه‌های مذهبی و حتی نحوه بحث درمورد جنگ به صورت آنلاین را هدف قرار می‌دهند.

حفظ وفاداری به رژیم صهیونیستی

براساس گزارش‌ها، شرکت Show Faith by Works توسط رژیم صهیونیستی استخدام شده است تا یک کارزار اطلاع‌رسانی و هدف‌گیری دیجیتال ۳.۲ میلیون دلاری را برای تقویت آنچه «ارتباط‌های مثبت با اسرائیلی‌ها» در کلیسا‌های آمریکا خوانده شده و به تصویر کشیدن جمعیت فلسطینی به‌عنوان افراد تندرو اجرا کند.

Show Faith by Works همچنین به رژیم صهیونیستی قول داده که بزرگترین کارزار تاثیرگذاری بر مسیحیان در تاریخ آمریکا را اجرا خواهد کرد.

ژئوفنسینگ، دستگاه‌های ارتباطی کاربران را هنگامی که در نزدیکی یک مکان یا منطقه خاص قرار می‌گیرند (در این مورد، دانشگاه‌های مسیحی یا کلیسا‌های شناسایی‌شده توسط شرکت روابط عمومی) هدف قرار داده و ردیابی می‌کند.

این شرکت همچنین در حال برنامه‌ریزی چیزی است که آن را «تجربه ۱۰/۷» موبایل می‌نامد (اشاره به عملیات طوفان‌الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳) که می‌تواند به کالج‌ها، کلیسا‌ها و رویداد‌های مسیحی برده شود.

براساس اسناد، این تجربه شامل هدست واقعیت مجازی، صحنه‌های اکشن، تلویزیون‌های تمام‌قد برای تجربه تعاملی از عملیاتی خواهد بود که در طی آن بیش از هزار و ۱۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و حدود ۲۵۰ شهرک‌نشین بازداشت شدند.

این شرکت جزئیاتی ارائه می‌دهد که همچنین می‌تواند مشارکت سخنگویان مشهور مسیحی مانند کریس پرت و جان وویت (بازیگران هالیوود)، که دومی از حامیان صریح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است، را ارائه دهد.

بازنویسی زمان حال

شرکت Clock Tower ادعا می‌کند که برای ارتباط با جمعیت نسل Z از طریق سکو‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، تیک‌تاک و اینستاگرام و تعامل با سکو‌های هوش مصنوعی (AI) مانند چت جی‌پی‌تی، جمینی و گروک تلاش کرده است. هدف رسمی این فعالیت‌ها آنچه مبارزه با یهودستیزی خوانده می‌شود، است؛ اصطلاحی که به‌طور معمول توسط صهیونیست‌ها برای مقابله با انتقاد از جنگ نسل‌کشی‌اش علیه غزه به کار می‌رود.

شرکت Clock Tower متعهد شده است که از مدل‌سازی هوش مصنوعی استفاده کند تا اطمینان حاصل شود که کارزار تحت نظارت رژیم صهیونیستی در طول جنگ علیه غزه به صورت آنلاین برجسته باشند.

مارک اوون جونز، متخصص تجزیه و تحلیل رسانه و متخصص اطلاعات نادرست در دانشگاه نورث وسترن قطر، گفت: اگر بتوانید از طریق رسانه‌های اجتماعی یا وب‌سایت‌های دارای رتبه بالا، سر و صدای آنلاین کافی ایجاد کنید، می‌توانید بر مدل‌های زبانی بزرگ هوش مصنوعی تاثیر بگذارید. 

جونز گفت: مدل‌های زبانی بزرگ براساس مقدار مشخصی از داده‌ها آموزش داده می‌شوند، جایی که مقادیر زیادی از اطلاعات را استخراج می‌کنند. با این حال، بسیاری از مدل‌ها مانند گروک، چت جی‌پی‌تی یا جمینی از چیزی که به آن نسل بازیابی-تقویت‌شده (RAG) می‌گویند استفاده می‌کنند، جایی که داده‌های معاصر را نیز از وب‌سایت‌ها و رسانه‌های اجتماعی استخراج می‌کنند. آنچه شرکت‌هایی مانند Clock Tower X وعده می‌دهند این است که اگر بتوانند فضای اطلاعاتی را با سایت‌ها و محتوای همدلانه با اسرائیل (چیزی که مسمومیت RAG نامیده می‌شود) پر کنند، حداقل به اندازه کافی محتوا وجود خواهد داشت تا آب‌های اطراف آنچه دیگران آن را یک نسل‌کشی آشکار می‌دانند، گل‌آلود کند.

تأثیرگذاری ناشناس

کارزاری که شرکت Bridges Partners وعده داده بود، در حال حاضر به منبع یک میم آنلاین تبدیل شده است، اما نه به روشی که این شرکت یا رژیم صهیونیستی امیدوار بودند.

کارزار Bridges Partners شامل گروهی ناشناس از ۱۴ تا ۱۸ اینفلوئنسر است که برای انتشار پست در حمایت از رژیم صهیونیستی پول دریافت می‌کنند. رسپانسیبل استیت‌کرفت پس از تجزیه و تحلیل ارقام ذکرشده توسط Bridges Partners دریافت که اینفلوئنسر‌ها احتمالا حدود ۷ هزار دلار برای هر پست دریافت می‌کنند.

این عدد به سرعت مورد توجه منتقدان رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، کسانی که مرتبا این مبلغ را زیر پست‌هایی که گمان می‌کنند بخشی از کارزار حمایت از رژیم اشغالگر هستند، منتشر می‌کنند و این نشان می‌دهد که معتقدند این پست‌کننده توسط رژیم صهیونیستی خریداری شده است.

رسپانسیبل استیت‌کرفت به‌تازگی گزارش کرده که که ناشناس ماندن اینفلوئنسر‌های آمریکایی، که طبق توافق‌نامه‌هایشان از ماه جولای (تیر/مرداد) محتوای حمایت از رژیم صهیونیستی را با پرداخت شدن پول منتشر می‌کردند، در صورت عدم افشای هویتشان، می‌تواند غیرقانونی باشد.

در حال حاضر، در پرونده‌ی Bridges Partners تنها نام یک نماینده‌ی خارجی ثبت‌شده به چشم می‌خورد: مشاوری به نام یوری استاینبرگ که ۵۰ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.

الجزیره نوشت: واکنش‌های منفی به این توافق پس از علنی‌شدن، نشان می‌دهد که تغییر برداشت‌هایی که اکنون عمیقا ریشه دوانده است، به‌ویژه در میان جوانان، برای اسرائیل چقدر دشوار خواهد بود.

جونز گفت: مهم نیست چه داده‌های مصنوعی تولید شود، هنوز برای مقابله با حجم گزارش‌های واقعی از جنگ غزه کافی نخواهد بود.

انتهای پیام/