مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه به مشکلات ۴۰ نفر از مراجعان در مسجد سپهسالار حسین (ع) رسیدگی کرد

در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت مردمی بودن و مهمتر از آن مردمی ماندن مسئولان نظام اسلامی، و با تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر اینکه، خدمت بی منت و خالصانه به مردم و نظام اسلامی در صدر وظایف و اولویت‌های ماست، تاکید موکد داریم که کار وامورات قضایی و حقوقی مردم تحت هیچ شرایطی بر روی زمین نماند و با کندی وتاخیر و فترت مواجه نشود و باید تلاش مضاعف به خرج دهیم تا کار مردم را با سرعت و دقت بیشتری انجام دهیم و در این اثنا نهایت خضوع ورفتار محترمانه را با مردم ومراجعه کنندگان به دستگاه قضایی داشته باشیم. میز خدمت قضایی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضایی نمازگزاران مسجد سپهسالار حسین (ع) با حضور مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه، مورخ سه شنبه شب ۲۲ مهر ۱۴۰۴ بعد از نماز مغرب و عشا الی ساعت ۱۰ شب، واقع در خیابان فرجام (چهارراه ولیعصر) برگزار و به مشکلات و درخواست‌های ۴۰ نفر از مراجعه کنندگان و نمازگزاران رسیدگی شد.

رفاهی مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه در حاشیه میز خدمت اظهار کرد: امشب توفیق آن را داشتیم در خدمت مردم شریف و هموطنان عزیز باشیم و به مشکلات و درخواست‌های حقوقی و قضایی ۴۰ نفر از مراجعه‌کنندگان و نمازگزاران رسیدگی کرده و علاوه بر راهنمایی و ارشاد قضایی وحقوقی، تعداد ۳۵ فقره درخواست کتبی را دریافت کنیم.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه از برگزاری سلسله ملاقات‌های حضوری با مراجعان خبر داد و گفت: این دیدار‌ها فرصتی ارزشمند برای مراجعه‌کنندگان فراهم کرده تا بتوانند مستندات خود را ارائه داده، مشکلاتشان را به‌صورت مستقیم مطرح کرده و راهنمایی‌های دقیق حقوقی دریافت کنند.

وی افزود: در جریان این ملاقات‌ها، ۱۰ نفر از مراجعانی که نیاز به دیدار حضوری با مدیران و مسئولان عالی قضایی داشتند، در فهرست ملاقات قرار گرفتند. همچنین درخواست ۲ فقره از مراجعه‌کنندگان برای دریافت وکیل معاضدتی ثبت شده و مقرر است مکاتبات لازم با مرکز وکلا و مشاوران خانواده قوه قضاییه در اسرع وقت انجام و نتیجه به اطلاع متقاضیان رسانده شود.

مدیرکل ارتباطات مردمی قوه قضاییه ادامه داد: ۱۸ درخواست نیز مربوط به ملاقات با سایر مسئولان عالی قضایی استان‌ها بوده که ثبت شده و مکاتبات لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت. همچنین برای ۶ مورد از مراجعان که نیاز به بررسی دقیق‌تر درخواست‌ها یا تخصیص وقت مناسب جهت گفت‌و‌گو با اینجانب داشتند، زمان‌بندی لازم صورت گرفته و از متقاضیان جهت حضور دعوت خواهد شد.

وی در پایان افزود: در خصوص ۸ درخواست اعمال ماده ۴۷۷ نیز، پس از انجام کارشناسی اولیه، اقدامات لازم انجام می‌شود. همچنین یک مورد از درخواست‌های مطرح‌شده که مرتبط با نهاد ریاست‌جمهوری بوده، جهت رسیدگی به آن نهاد ارجاع شده است.

رفاهی تأکید کرد که: اجرای عدالت وظیفه اصلی و حقوق مردم خط قرمز قوه قضائیه است، بنده به مراجعه کنندگان اطمینان میدهم که درخواست‌های اخذ شده در این میز خدمت و در این مکان مقدس با رویکرد حل مسئله و دلسوزانه پیگیری و بررسی می‌شود، ارائه کامل مستندات و درخواست دقیق و جامع از طرف مراجعه کنندگان نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های قضایی دارد، لذا مراجعین در نظر داشته باشند که مدارکی که ارائه می‌دهند باید کامل باشد که ان شاءالله ما هم بتوانیم در رفع مشکلات آنان، اقدامات مفید و تأثیرگذاری را داشته باشیم.

لازم به ذکر است که هر هفته سه شنبه‌ها، میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم در یکی از مساجد و بقاع متبرکه مناطق مختلف تهران توسط مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضاییه و کارکنان آن اداره کل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/