رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی: بدون تأیید ایمنی، در پیست آزادی مسابقه‌ای برگزار نمی‌کنیم/ اعزام‌های نمایشی گذشته بیت‌المال را هدر داد

رضا پازند مهر، رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با تشریح وضعیت مالی این نهاد ورزشی از تسویه بخش عمده بدهی‌های انباشته طی دو دوره گذشته خبر داد و اظهار داشت: پس از بررسی حساب‌های فدراسیون مشخص شد مجموع بدهی‌ها به حدود ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد. این بدهی معوقه به‌واسطه سوءمدیریت‌های گذشته از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۴ ایجاد شده بود. بخشی از آن مربوط به شکایت یک شرکت خصوصی بود که به صدور حکم قضایی منجر شد.

به گفته او، علاوه بر این، فدراسیون با بدهی ۳۵ هزار یورویی به فدراسیون جهانی نیز مواجه بود: این بدهی سه سال معوق مانده بود و اگر پرداخت نمی‌شد، نه‌تنها در مجمع جهانی تاشکند حق رأی ایران سلب می‌شد، بلکه وجهه بین‌المللی ورزش ایران آسیب می‌دید. خوشبختانه این بدهی نیز پرداخت شد.

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی گفت: در حال حاضر حدود ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی باقی مانده که ناشی از ثبت اظهارنامه‌های صفر در سه سال اخیر است. همچنین ۷ میلیارد تومان بابت اجاره دو پیست موتورسواری و اتومبیلرانی به سازمان توسعه و تجهیز بدهکاریم. رسیدگی به این موارد نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز فصل جدید مسابقات

وی با اشاره به برنامه‌های فنی و اجرایی فدراسیون گفت: با وجود فشار‌های مالی، تقویم مسابقات داخلی به جریان افتاده است. در همین ماه مسابقات قهرمانی آفرود در مازندران برگزار می‌شود. اول و دوم ماه آینده نیز مسابقات قهرمانی درگ در پیست آیلند (سرزمین ایرانیان) انجام خواهد شد. علاوه بر این، مسابقه قهرمانی اسلالوم در اصفهان و در صورت تأیید فنی، رقابت‌های سرعت اتومبیلرانی نیز در پیست آیلند برگزار خواهد شد.

رئیس فدراسیون تاکید کرد: هدف ما این است که با همت اعضای فدراسیون و بهره‌گیری از توان فنی و اجرایی، ضمن بازگرداندن اعتبار بین‌المللی، شرایط توسعه واقعی این رشته‌ها را فراهم کنیم.

 

{$sepehr_media_844797_400_300}

انتخابی تیم ملی و همکاری با فدراسیون جهانی در دستور کار است

پازند مهر با انتقاد از عملکرد مدیریت پیشین فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی اظهار داشت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد در چهار دوره قبلی مسابقات موتورکراس، تنها دو دوره توسط خود رایدر‌ها و با هزینه شخصی انجام شده است و هیچ ارتباطی به مدیریت فدراسیون نداشته. اما در دو اعزام بعدی تنها یک راند در ترکیه برگزار شد؛ آن هم در شرایطی که برای حضور دو ورزشکار، ۱۴ نفر همراه اعزام شدند! این سؤال جدی وجود دارد که چرا باید چنین تعداد همراه غیرضروری با هزینه بیت‌المال اعزام شوند؟

وی با بیان اینکه چنین اعزام‌هایی عملاً خروجی فنی قابل توجهی نداشته است، افزود: امروز برنامه مدون و دقیقی در فدراسیون در حال پیگیری است. ما انتخابی تیم ملی را هم در رشته موتورکراس و هم سوپربایک برگزار خواهیم کرد تا اعزام‌ها بر اساس شایستگی و معیار‌های فنی باشد، نه روابط شخصی.

پازند مهر در ادامه با اشاره به نخستین اعزام دوره جدید گفت: سحر محمدحسینی به مسابقات تایلند اعزام شد. او تنها سه روز فرصت تمرین داشت، اما توانست به رکورد نفرات اول تا سوم نزدیک شود. همین موضوع نشان می‌دهد اگر تمرین و آماده‌سازی کافی فراهم شود، ورزشکاران ما می‌توانند نتایج درخشانی کسب کنند.

وی درباره برنامه‌های آموزشی نیز توضیح داد: درخواست کرده‌ایم مدرس فدراسیون جهانی به ایران بیاید تا دوره‌های آموزشی و آکادمی رسمی راه‌اندازی شود. همچنین با فدراسیون جهانی مکاتبه کرده‌ایم و آقای بن‌سلیم دو متخصص ایمنی پیست را برای ارزیابی و ارتقای استاندارد‌ها معرفی کرده که احتمالاً تا پایان ماه جاری به ایران سفر خواهند کرد.

پازند مهر تاکید کرد: هدف ما ایجاد شفافیت، پایان دادن به اعزام‌های غیرکارشناسی و سرمایه‌گذاری واقعی بر روی ورزشکاران شایسته است. با این روند مطمئنم آینده موتورکراس و رشته‌های مرتبط بسیار روشن‌تر خواهد بود.

 

{$sepehr_media_844798_400_300}

پایان مسابقات سنتی؛ فدراسیون از سال آینده با سیستم تیم‌داری برگزار می‌کند

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی از تدوین و تصویب قانون جدید مسابقات این رشته خبر داد و اظهار داشت: قانون مسابقات را مدون کرده‌ایم و این هفته به تأیید هیئت‌رئیسه فدراسیون خواهد رسید. پس از آن، ابلاغ رسمی به همه استان‌ها انجام می‌شود.

وی با تأکید بر تغییر رویکرد فدراسیون در برگزاری مسابقات افزود: از سال آینده تمامی مسابقات به‌صورت تیمی برگزار خواهد شد و از قالب سنتی گذشته خارج می‌شویم. بر این اساس، استان‌ها می‌توانند تیم‌های خود را معرفی کنند و همچنین افراد علاقه‌مند نیز قادر خواهند بود تیم شخصی خود را ثبت و معرفی کنند.

رئیس فدراسیون با اشاره به جزئیات این طرح خاطرنشان کرد: هر تیم از حداقل دو نفر تشکیل می‌شود و سقفی برای تعداد اعضا وجود ندارد. قطعاً این تغییر رویکرد به‌صورت حرفه‌ای دنبال خواهد شد و شاهد برگزاری رقابت‌هایی منسجم‌تر و استانداردتر خواهیم بود.

بدون تأیید ایمنی، در پیست آزادی مسابقه‌ای برگزار نخواهیم کرد

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی در رقابت‌های این رشته گفت: ایمنی یا همان سیفتی برای ما خط قرمز است و تا زمانی که موضوع ایمنی پیست‌ها به تأیید نرسد، هیچ مسابقه‌ای برگزار نخواهیم کرد. اگر لازم باشد، مسابقات را به تعویق می‌اندازیم، اما حاضر نیستیم جان جوانان کشور به خطر بیفتد.

وی درباره وضعیت پیست آزادی تصریح کرد: مدیریت قبلی در سال ۱۳۹۹ نامه‌ای به سازمان توسعه و تجهیز ارسال کرده و اعلام کرده بودند که پیست آزادی ایمنی لازم را ندارد و نباید در آن مسابقه‌ای برگزار شود. با این حال طی چهار سال گذشته، همچنان رقابت‌ها در همان شرایط برگزار شده است. این موضوع جای سؤال دارد که چطور با وجود اعلام ناایمن بودن، جوانان کشور را در معرض خطر قرار داده‌اند.

رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: در دوره جدید مدیریت، چنین رویکردی به هیچ عنوان پذیرفته نیست. ما حاضر به پذیرش فشار‌ها هستیم، اما بدون تأیید نهایی ایمنی، هیچ مسابقه‌ای در پیست آزادی برگزار نخواهد شد.

وی همچنین درباره جایگزین پیست آزادی افزود: از ظرفیت پیست آیلند استفاده خواهیم کرد. این پیست بین‌المللی است و جزو پیست‌های برتر دنیا محسوب می‌شود و حتی قابلیت برگزاری مسابقات در سطح جهانی را دارد. جزئیات فنی آن نیز توسط مهندس موسوی، مدیرعامل و درویشی در آینده تشریح خواهد شد.

 

{$sepehr_media_844799_400_300}

بدهی ۱۵ میلیاردی فدراسیون را در ۶۰ روز پرداخت کردیم

رضا پازندمهر، با اشاره به مشکلات مالی و برنامه‌های توسعه‌ای این فدراسیون اظهار داشت: بدهی فدراسیون در ابتدای دوره مدیریتی من ۱۳.۵ میلیارد تومان بود، اما خوشبختانه طی ۶۰ روز گذشته با برنامه‌ریزی تیم تخصصی فدراسیون و کمک بخش خصوصی و اسپانسر‌ها موفق شدیم این مبلغ را پرداخت کنیم. این در حالی است که روز معارفه، حساب‌های فدراسیون مسدود و تنها با ۵۰ میلیون تومان موجودی صندوق، کار را تحویل گرفتم.

وی افزود: این ۱۵ میلیارد تومان می‌توانست صرف بازسازی و ارتقای ایمنی پیست‌های موتورسواری و اتومبیلرانی ورزشگاه آزادی شود، اما به‌ناچار صرف پرداخت بدهی‌های انباشته شد. با این حال، مطمئن باشید که در ۶۰ روز آینده شاهد برگزاری مسابقات رسمی در رشته‌های مختلف خواهیم بود.

پازندمهر در ادامه با تأکید بر اهمیت حمایت وزارت ورزش گفت: دنیامالی، وزیر ورزش نگاه بسیار مثبتی به ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی دارد و با حمایت او و معاونت‌های قهرمانی، منابع و توسعه، قطعاً شاهد پیشرفت‌های بزرگی خواهیم بود. از همین‌جا از مسئولان وزارتخانه می‌خواهم که در اعزام‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای، نگاه ویژه‌ای به این رشته داشته باشند.

حق موتورسواری کشور را پس می‌گیریم

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی همچنین به موضوع تصرف برخی اختیارات فدراسیون در سال‌های گذشته اشاره کرد و تصریح کرد: نام این فدراسیون "موتورسواری و اتومبیلرانی" است و ما متولی رسمی موتورسواری کشور هستیم. متأسفانه در دوره‌های گذشته، به دلیل سوءمدیریت، برخی دستگاه‌ها بخشی از حقوق فدراسیون را تصاحب کرده‌اند؛ به‌ویژه در حوزه تور‌های گردشگری موتورسیکلت‌های سنگین. این در حالی است که این موضوع به‌طور مستقیم در حوزه وظایف ما قرار دارد. گزارش این موضوع به مقام عالی وزارت ارائه شده و با ورود جدی ایشان، مطمئن باشید حق قانونی فدراسیون بازپس گرفته خواهد شد.

پازندمهر در ادامه تأکید کرد: با وجود همه سختی‌ها، آینده ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی روشن است و برنامه‌های ما به‌زودی به مرحله اجرا خواهد رسید. امیدوارم رسانه ملی نیز در این مسیر همراه ما باشد تا بتوانیم شور و هیجان این رشته را به مردم منتقل کنیم.

 

{$sepehr_media_844806_400_300}

 

موتورسواری و اتومبیلرانی می‌تواند صنعت‌ساز باشد

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی با اشاره به اهمیت رسانه در توسعه این رشته ورزشی گفت: برای دو راند پیش‌رو در رشته‌های آفرود و درگ، هماهنگی لازم با شبکه ورزش انجام شده و پوشش پخش زنده فراهم خواهد بود. درخواست ما این است که شبکه ۳ همانند سال‌های گذشته همکاری ویژه‌ای با فدراسیون داشته باشد، چرا که مخاطبان این رشته بسیار گسترده هستند. 

وی با بیان اینکه موتورسواری و اتومبیلرانی در دنیا به‌عنوان یک صنعت شناخته می‌شود، افزود: این رشته می‌تواند علاوه بر شور و هیجان ورزشی، به رشد و توسعه اقتصادی نیز کمک کند. ظرفیت‌های بالای پیست بین‌المللی آیلند در سرزمین ایرانیان، که در منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد، فرصت بزرگی برای کشور است تا بتوانیم در حوزه ورزش، گردشگری و حتی اقتصاد کلان، درآمدزایی داشته باشیم.

پازندمهر تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان ارشد کشور از جمله وزارت صمت، وزارت ورزش و جوانان، نهاد ریاست جمهوری و همچنین وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نگاه ویژه‌تر و حمایتی‌تری به این مجموعه داشته باشند. اگر این حمایت‌ها شکل بگیرد، می‌توانیم از ظرفیت آیلند نه تنها برای برگزاری مسابقات داخلی و بین‌المللی، بلکه برای توسعه ورزش و اقتصاد کشور بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه تأکید کرد: امیدوارم با همراهی رسانه ملی و حمایت مسئولان عالی، شاهد روز‌های روشن و اتفاقات مثبت برای ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی ایران باشیم.

صدور مجوز برای بانوان منوط به تصویب قانون است

رئیس فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی درباره موضوع حضور بانوان در عرصه موتورسواری گفت: بانی اصلی این موضوع هیئت دولت است که باید لایحه را به مجلس ارائه دهد. فدراسیون موتورسواری مجری قوانین است و تصمیم‌گیرنده در این زمینه به شمار نمی‌رود.

وی افزود: به‌طور شخصی علاقه‌مندم چنین اتفاقی رخ دهد و احساس می‌کنم نمایندگان محترم مجلس و هیئت دولت نیز نگاه مثبتی نسبت به این موضوع دارند. طبق پیگیری‌هایی که داشته‌ام، فضای کلی مثبت است، اما همه در انتظار ابلاغ قانون هستند.

رئیس فدراسیون خاطرنشان کرد: پلیس راهور نیز اعلام کرده در صورت ابلاغ قانون، اجرای آن قطعی خواهد بود. امیدوارم این روند به‌زودی تکمیل شود و شاهد اتفاقی خوب برای بانوان کشورمان در عرصه موتورسواری باشیم.

 

{$sepehr_media_844810_400_300}

انتهای پیام/