سخنگوی آموزش و پرورش: رژیم صهیونیستی به جنگ کودکان آمد و ۳۴ دانش‌آموز را شهید کرد/ از شهدای دانش‌آموز الگو خواهیم ساخت

نشست خبری علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در مدرسه‌ شهید رحمانی با صوت قرآن دانش آموز شهید زهرا بهمن آبادی آغاز شد. 

پس از بیان خاطراتی از سوی دو همکلاسی این دانش‌آموز شهید سخنگوی آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ ۱۲ روزه تحمیلی به ویژه شهدای دانش‌آموز اظهارات خود را آغاز کرد و خطاب به صهیونیست‌ها گفت: شما مرد میدان جنگ نیستید، شما ۳۴ دانش‌آموز را که از این میان ۱۷ نفر فقط کودک هستند شهید کردید؛ یعنی شما به جنگ کودکان آمده‌اید.

وی ادامه داد: در تاریخ ثبت خواهد شد که شما توان برابری با ملت ایران را نداشتید. شما به کودک کشی خود افتخار نکنید همین کودکان شما را از میان خواهند برداشت. 

فرهادی با اشاره به شهادت صدها زن و کودک در غزه، گفت: ما از یکایک شهدای دانش‌آموز خود الگو خواهیم ساخت آن گاه ببینید چه کسی در این تحمیل و تجاوز شکست خورده و چه کسی پشیمان خواهد شد. 

وی با ابراز همدردی با خانواده شهدای دانش آموز، گفت: وطن وجه شترک همه ایرانیان است و اسلام پرچمی است که در این کشور به اهتزاز در آمده است و تا ابد نیز برفراز این کشور باقی خواهد ماند.

هیچ مدرکی مبنی بر لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی به ما ارائه نشده است

سخنگوی آموزش و پرورش در ادامه درباره مطالبی پیرامون نشت سوالات آزمون نهایی گفت: فرآیند کنکور کاملا در آزمون‌های نهایی اجرا می‌شود دقیقا با همان امنیتی که در کنکور وجود دارد. اما اخبار کذبی که منتشر شد، متاسفانه در فضای تحقیقی چیز دیگری است.  ما در آموزش و پرورش آمادگی داریم و با سازمان بازرسی و قوه قضاییه کاملا هماهنگ هستیم. در دو سه سال گذشته سنگین‌ترین آزمون‌های سراسری را ما برگزار کردیم برخی ادعاهایی دارند اما تا این لحظه هیچ سند، شکایت و یا مدرکی دال بر نشت سوالات به ما ارائه نشده است.

سخنگوی آموزش و پرورش پاسخ به پرسشی درباره مدارس ناایمن کشور گفت: وظیفه سازمان نوسازی ایمن‌سازی ساختمان‌ها به ویژه مدارس است. طبق آنچه تاکنون اعلام شده چیزی حدود ۱ درصد مدارس کل کشور، مدارس ناایمن است که همواره دربرنامه ساخت و ساز وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. در این دولت نسبت به هر دولت دیگری به آموزش و پرورش و نهضت مدرسه‌سازی نگاه ویژه‌ای در راس نظام تعلیم و تربیت وجود دارد.

هیچ مدرسه‌ای حق ندارد مبلغی بالاتر از شهریه مصوب دریافت کند

سخنگوی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری میزان درباره فوق برنامه‌های مدارس غیردولتی و شیوه نظارت بر آنها توضیح داد:  همه دانش‌آموزان باید از امکانات و فرصت‌های آموزشی برابر برخوردار باشند. این اصل، هم در قانون اساسی تصریح شده و هم نگاهی است که وزارت آموزش و پرورش بر مبنای آن عمل می‌کند.

به گفته وی فراهم کردن شرایط تحصیل برابر برای همه دانش‌آموزان، مسئولیتی است که قانون بر دوش وزارتخانه گذاشته و ربطی به دولت یا فرد خاصی ندارد.

فرهادی با اشاره به نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: مطابق قانون، شورای نظارت بر مدارس غیردولتی مسئول رسیدگی به تخلفات شهریه و کیفیت آموزش است. این شورا در سطوح ملی، استانی و منطقه‌ای فعالیت می‌کند و نظارت‌ها باید بدون تعارف و حداکثری باشد.

وی افزود: وزیر آموزش و پرورش به‌طور مشخص به رئیس سازمان مدارس غیردولتی تأکید کرده است که نظارت جدی بر شهریه‌ها و محتوای آموزشی در این مدارس انجام شود.

فرهادی یادآور شد: شهریه مصوب هر مدرسه در سامانه مشخص شده و هیچ مدرسه‌ای حق ندارد مبلغی بالاتر دریافت کند.

فرهادی همچنین به برخی خدمات جانبی مانند وعده غذایی، سرویس رفت‌وآمد یا کتاب‌های کمک‌درسی اشاره کرد و گفت: این موارد که تحت عنوان آپشن ارائه می‌شوند، معمولاً توافقی بین اولیا و مدرسه هستند و نباید به‌عنوان منبع درآمدزایی مدارس مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در صورت دریافت شکایت از سوی خانواده‌ها، روند رسیدگی بر اساس سازوکار شورای نظارت پیگیری خواهد شد و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

تعداد ثبت‌نام کنندگان پایه اول شیب نزولی دارد

وی درباره دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل نیز توضیح داد: آمار دقیق جاماندگان از تحصیل در نیمه دوم شهریورماه مشخص خواهد شد. اما تاکنون یک میلیون و صدهزار نفر در پایه اول ثبت‌نام کرده‌اند. این شیب متاسفانه سیر نزولی دارد. آماری که از ثبت احوال دریافت می‌کنیم معیار ماست در برخی موارد بالای ۱۰۰درصد ثبت نامی داشتیم؛ که این احتمالا متاثر از مهاجرت دانش‌آموزان است.

سخنگوی آموزش و پرورش در خاتمه اظهار داشت: تاکنون در رشته در فنی و حرفه‌ای ۲۶۵ هزار نفر و در کار و دانش ۱۷۶ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند. در متوسطه اول نیز ۲ میلیون ۸۰۰هزار نفر تاکنون ثبت نام کردند.

انتهای پیام/