مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران: تقویت جایگاه و کارآمدی بیمه‌های پایه را پیگیری می‌کنیم

به گزارش مرکز امور مشتریان و اطلاع رسانی سازمان بیمه سلامت ایران، محمد مهدی ناصحی در خصوص تاب آوری نظام سلامت در زمان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه گفت: مسیر‌ها در جهت خدمت رسانی مناسب در چنین شرایطی شفاف بوده و هیچ مشکلی در ارایه خدمات به بیمه شدگان وجود نداشت. بدون شک تاب‌آوری روانی یکی از الزامات جامعه مقاوم بوده و در همین راستا پوشش خدمات روانشناسی و روانپزشکی مد نظر بیمه سلامت قرار دارد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: از گذشته ۶ خدمت روانشناسی در خدمات مشاوره‌ای تحت پوشش بیمه سلامت قرار داشته و تمامی رسانه‌ها باید این خدمات را در شرایط اضطرار به موقع اطلاع رسانی کنند.

وی بیان کرد: مسیر دریافت خدمات در دوره جنگ تسهیل شده و در حوزه دارو سامانه‌های الکترونیکی به هیچ عنوان قطع نشد.

ناصحی با بیان اینکه خوشبختانه با پیش بینی‌های به عمل آمده تمامی فرآیند‌ها در سامانه‌های ارایه خدمات مورد بازبینی و بررسی قرار می‌گیرد ادامه داد: بدون شک تمامی بستر‌های الکترونیکی ارایه خدمات نیازمند تقویت بوده و این مساله را برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکل در آینده مد نظر قرار دادیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران، از کادر درمان و فعالان حوزه بیمه در ارایه خدمات شبانه روزی به مردم در ایام جنگ قدردانی کرد.

وی گفت: تامین منابع به موقع و تخصیص ۱۰۰ درصد اعتبارات به بیمه سلامت در برنامه هفتم توسعه مورد تاکید بوده و در حال حاضر تنها یک بخش از منابع به این سازمان اختصاص پیدا می‌کند، این درحالی است که اگر منابع تقویت شود نیازی به بیمه‌های تکمیلی نیست، ضمن اینکه تجمیع منابع نیز از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و صندوق‌های بیمه‌ای باید یکپارچه شوند.

ناصحی افزود: پیگیری‌های لازم در جهت تقویت کارآمدی، کنترل منابع و هزینه کرد بیمه‌ها در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/