هوش مصنوعی مانع ورود مجرمان سایبری

به گزارش پلیس فتا، همه ما می‌دانیم که کسب‌وکار‌ها با انبوهی از تهدیدات سایبری پیچیده‌تر رو‌به‌رو هستند که بخشی از آن توسط هوش مصنوعی هدایت می‌شود. همچنین می‌دانیم که این تهدیدات می‌تواند فراتر از مسائل مالی، از نظر آسیب به اعتبار و از دست دادن مشتریان، تأثیر داشته باشد.

گزارش جدیدی از متخصص بیمه سایبری، هیسکاکس، نشان می‌دهد که ۶۷ درصد از سازمان‌ها افزایش حملات را گزارش کرده‌اند و ۳۴ درصد از شرکت‌ها به دلیل عدم تخصص در مدیریت ریسک‌های نوظهور فناوری، اقدامات امنیت سایبری خود را به خطر انداخته‌اند.

هوش مصنوعی موانع ورود مجرمان سایبری را کاهش می‌دهد و حملات سریع‌تر و مهندسی اجتماعی هدفمندتری را با نیاز کمتر به تخصص فنی امکان‌پذیر می‌سازد.

رئیس ارائه دهنده راهکار‌های فناوری CETSTAT، می‌گوید: «هوش مصنوعی در سوءاستفاده از آسیب‌پذیری‌ها در پایگاه‌های داده و سیستم‌های ضعیف محافظت شده و البته برای پیکربندی‌های نادرست ناشی از خطای انسانی بسیار خوب عمل می‌کند. ایمیل‌های فیشینگ به طور فزاینده‌ای برای هدف قرار دادن کارمندان بی‌خبر استفاده خواهند شد.».

اما هرچند هوش مصنوعی بخشی از مشکل است، می‌تواند بخشی از راه‌حل نیز باشد. این گزارش نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم (۶۴ درصد) از مدیران کسب‌وکار معتقدند که هوش مصنوعی مولد تا سال ۲۰۳۰ در شکل‌دهی رویکرد امنیت سایبری آنها نقش محوری خواهد داشت.

فیشینگ همچنان یکی از عوامل اصلی حملات است و آموزش بهتر برای کمک به مبارزه با آن، به ویژه در شرکت‌های کوچک‌تر، مورد نیاز است. رئیس بخش سایبری هیسکاکس، می‌گوید: «مشاغل کوچک ممکن است آموزش امنیت سایبری را نادیده بگیرند، زیرا معتقدند که در مقایسه با شرکت‌های بزرگ‌تر، احتمال کمتری دارد که هدف قرار گیرند. با این حال، حملات سایبری می‌توانند بر کسب‌وکار‌ها در هر اندازه‌ای تأثیر بگذارند. توانمندسازی کارمندان برای تشخیص علائم حمله، یک خط دفاعی قوی برای حفظ امنیت عملیات روزانه است.»

از نظر تأثیری که یک حمله سایبری می‌تواند داشته باشد، ۶۱ درصد از مدیران کسب‌وکار معتقدند که آسیب به اعتبار، به طور قابل توجهی به کسب‌وکارشان آسیب می‌رساند. ۶۴ درصد از مدیران معتقدند که اگر داده‌های مشتریان و شرکاء را به طور ایمن مدیریت نکنند، در معرض خطر از دست دادن کسب‌وکار خود قرار می‌گیرند.

تأثیرات حملات سایبری بر سازمان‌ها در طول ۱۲ ماه گذشته شامل موارد زیر است: ۴۷ درصد از سازمان‌ها در جذب مشتریان جدید با مشکل بیشتری مواجه شده‌اند (در مقایسه با ۲۰ درصد در سال قبل). ۴۳ درصد مشتریان خود را از دست داده‌اند (در مقایسه با ۲۱ درصد در سال قبل)، ۳۸ درصد با تبلیغات منفی مواجه شده‌اند که بر اعتبار برند آنها تأثیر می‌گذارد (در مقایسه با ۲۵ درصد در سال قبل) و ۲۱ درصد شرکای تجاری خود را از دست داده‌اند (در مقایسه با ۱۶ درصد در سال قبل).

انتهای پیام/