پهپادهای رژیم صهیونیستی منطقه معن را در شرق خانیونس بمباران کردند که درپی این حمله ۲ نفر به شهادت رسیده و ۴ نفر دیگر نیز مجروح شدند.
جنگندههای رژیم صهیونیستی منطقه القراره را در شرق خانیونس هدف قرار دادند.
همچنین جنگندههای رژیم صهیونیستی محله التفاح را در شرق غزه بمباران کردند.
پزشکان بدون مرز:
اشغالگران بیمارستان اروپایی غزه را در خانیونس، آخرین مرکز درمان سرطان نوار غزه، بمباران کردند و آن را از سرویسدهی خارج کردند.
این بیمارستان یکی از آخرین شریانهای حیاتی در یک سیستم بهداشتی ویرانشده بود.
بیمارستان ناصر که تحت حمایت این سازمان بود و تنها بیمارستان دولتی در خانیونس محسوب میشد، نیز در همان روز بمباران شد.
مردم غزه برای دسترسی به مراقبتهای حیاتی در تلاش هستند.
بیمارستانهای باقیمانده تا حدی فعال هستند و دائما با ازدحام جمعیت مواجهند.
حملات مکرر به مراکز درمانی، گواه دیگری است بر اینکه اسرائیل در حال غیرقابل سکونت کردن نوار غزه است.
توپخانه رژیم صهیونیستی مناطق شرقی شهر دیرالبلح را در مرکز نوار غزه هدف قرار داد.
مدیر بیمارستانهای صحرایی غزه:
بیمارستانهای غزه طی ۳۶ ساعت بیش از ۲۵۰ شهید را پذیرش کردند.
در نتیجه بمباران روز جمعه نوار غزه، ۱۲۰ نفر مفقود شدهاند.
مصدومانی که به ما میرسند، حالشان وخیم است و ما قادر به ارائه مراقبتهای لازم به آنها نیستیم.
تصویر تیره و تار است و سرنوشت موارد جدی مرگ است.
وضعیت بهداشت و درمان بسیار وخیم است.
ما ۶۰ درصد از داروها و حدود ۸۰ درصد از تجهیزات پزشکی خود را از دست دادیم.
اشغالگران با تخریب شبکههای آب و فاضلاب، فعالیت بیمارستانها را متوقف کردهاند.
جنگندههای رژیم صهیونیستی چادرهای اسکان آوارگان را در غرب خانیونس هدف قرار دادند.
در حال تکمیل...