ثبت شکایت از تماس‌های صوتی تبلیغاتی مزاحم در سامانه ۱۹۵

به گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید محمد امامی گفت: بر اساس مصوبه ۳-۳۵۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارائه خدمت محتوای تماس صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی ممنوع است و دارندگان پروانه ارتباطی و فناوری اطلاعات موظف هستند از راهیابی این‌گونه تماس‌ها در شبکه خود جلوگیری کنند.

سرپرست معاونت امور پُستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: در راستای اجرای این مصوبه، امکان ثبت شکایت از این تماس‌ها ایجاد شده و مشترکان سرویس‌های ارتباطی در صورت دریافت تماس‌های صوتی ارزش افزوده تبلیغاتی مزاحم و ناخواسته می‌توانند در سامانه ۱۹۵ به آدرس https://۱۹۵.cra.ir شکایت خود را ثبت کنند.

امامی درباره نحوه ثبت شکایت در این سامانه، عنوان کرد: مشترکانی که تماس‌های تبلیغاتی صوتی را دریافت می‌کنند پس از اطمینان از اینکه شماره تماس گیرنده به کدام اپراتور مربوط می‌شود، می‌توانند با تماس با شماره ۱۹۵ یا مراجعه به این سامانه و با انتخاب دسته‌بندی تلفن ثابت، انتخاب سرویس مکالمه، انتخاب اپراتور و تماس صوتی تبلیغاتی برای ثبت شکایت مربوط به تماس‌های صوتی تبلیغاتی اقدام کنند.

انتهای پیام/