
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، با توجه به روند افزایش خروج کالا از مناطق آزاد تجاری - صنعتی بعد از کاهش ارزش پول ملی و ضرورت نظارت بر خروج کالا از شهرستانهای مرزی و مناطق آزاد تجاری - صنعتی و لزوم پیشگیری از قاچاق خروجی در قالب معافیتهای مسافری اقدامات جدیدی صورت گرفته است. بر این اساس، با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و مفاد ماده ۱۳۶ آئیننامه امور گمرکی مبنی بر ارائه اظهارنامه مسافری، از این پس در مناطق آزاد به تمامی مسافران خروجی «اظهارنامه مسافری» ارائه میگردد تا امکان کنترل نوع کالاهای خروجی و سقف آن فراهم شود.