سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 در مرکز ارتباطات مردمی قوه ‌قضاییه به مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کرد

خبرگزاری میزان – رضا تبار امروز چهارشنبه 30 آذر ۱۴۰۱ با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با تعدادی از مراجعان که برای رفع مشکلات حقوقی و قضایی خود به این مرکز مراجعه کردند دیدار و به پرونده‌های آن‌ها رسیدگی کرد.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 در این ملاقات مردمی ضمن دیدار و استماع مشکلات و در خواست‌های مراجعه کنندگان به ارشاد و راهنمایی آن‌ها پرداخت.

معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 درباره درخواست های مطرح شده در این ملاقات گفت: طبق برنامه ای که مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در نظر گرفته است در طول یک ماه هر روز یکی از معاونان دادستان تهران در این مرکز حضور پیدا می‌کنند تا با مراجعه کنندگان دیدار و ضمن بررسی تقاضاهای آنها دستورات لازم را صادر کنند.

بیشتربخوانید

سرپرست مجتمع شهید باهنر در مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه به مشکلات مراجعه کنندگان رسیدگی کرد

وی افزود: در این ملاقات مردمی بسیاری از تقاضاهای مراجعان درخصوص اعمال ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری و تقاضای عفو برای محکومین به اعدام بود.

سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۵ گفت: برخی از تقاضاهای مراجعان در خصوص پرونده‌های کثیرالشاکی در حوزه‌های مختلف بود و بر اساس مرجعی که دارند دستورات را صادر می‌کنیم همچنین این پرونده ها دردفتر پیگیری ارتباطات مردمی ثبت و ضبط شده و پس از پیگیری نتیجه اعلام می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: برخی از افرادی که مراجعه می‌کنند خواسته‌هایی خارج از مباحث کیفری دارند مثلا دارای پرونده حقوقی بوده و از شهرستان به این مرکز مراجعه می‌کنند تا برای صدور دستورات لازم موضوع را با نماینده دادستان مطرح کنند ولی ضرورتی ندارد افراد از شهرستان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه کنند.

تبار اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم مرکز ارتباط مردمی قوه قضاییه یک پایشی انجام دهد یا در استان‌ها دفاتری را دایر و نماینده‌ای تعیین کند تا درخواست‌های مراجعان را در همان شهرستان بررسی و پیگیری کنند و در نهایت گزارش لازم را برای تهران ارسال کنند تا مردم این مسافت طولانی را طی نکنند زیرا حضور آن‌ها در این مرکز هیچ اثری ندارد.

انتهای پیام/