
به گزارش گروه سیاسی ، بهروز کمالوندی «معاون امور بین الملل، حقوقی و مجلس» و «سخنگوی» سازمان انرژی اتمی ایران روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه به مناسبت روز خبرنگار پیامی به شرح زیر صادر کرد.
بسم الله الرحمن الرحیم
با پایان یافتن عصر سلاطینِ خودکامه و منسوخ شدن شیوههای کهن مُلک داری، رسم و آیینی جدید و سامانهای نوین در پهنة تاریخ حیات بشر سربر آورد که به آیین مردمسالاری نامبردار شد و اصحاب قدرت را از صحن صحینِ عادات و آدابِ گذشته بدرآورد و در صحارِ محاسبات و سنجشهای عقل و خرد جمعی محصور نمود.
در عصر سنّت، پهلوانان و گردانِ میدانهای نبرد و جنگاوران و فاتحان بر صدر مینشستند و قدر میدیدند و نماد و نمایندة اصیل یک فرهنگ و یا ملّت به شمار میآمدند. امّا در این دوران جدید که حاملان و حامیان اندیشة روشنگری، پیشقراولان و طلایه داران آن بودند، قهرمانان و سردارانی متفاوت از گذشته، پای در میدان نهادند که با شمشیر قلم به مصاف فساد و تباهی رفتند.
اکنون به گواهی اسناد و مستندات تاریخ معاصر جهان، میتوان با قاطعیّت و به صراحت بر این حقیقتِ عیان، انگشت تأیید و تأکید نهاد که خبرنگاران و روزنامه نگاران که دیدبانان و چشمان بیدارِ جوامع بشری هستند، امیران و پهلوانان میدانهای نبرد در این زمانة نو میباشند و با پرداختِ هزینههای سنگین و از رهگذرِ پذیرش خطرات و مخاطرات این راه پرافتخار، به ثبتِ وقایع و آشکار نمودن حقایق همّت گماشته و همچنان به رغم همة مشکلات و چالشها به حرکت در این مسیر ادامه میدهند.
اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطرة شهید سرافراز محمود صارمی و سایر شهیدان و جانباختگان راه آزادی و آگاهی، فرا رسیدن روز خبرنگار را به تمامی فعالان و تلاشگران این مبارزة مقدّس تبریک و تهنیت عرض مینمایم و بهروزی و سرافرازی روزافزون شما عزیزان را در ادامة خدمت به میهن عزیز اسلامی از درگاه خداوند منّان خواستارم.