خبرگزاری میزان - «پاپ فرانسیس»، اذعان کرد که یک نسل کشی در مدارس شبانه روزی بومیان در کانادا رخ داده است.
به گزارش «واتیکان نیوز»، وی در مسیر بازگشت از سفر شش روزه خود به کانادا، گفت «من آن کلمه را (در طول دیدار از کانادا) به زبان نیاوردم زیرا به ذهنم نرسید.»
رئیس کاتولیکهای جهان بار دیگر به دلیل آنچه در مدارس بومیان کانادا روی داده، عذرخواهی کرد.
«پاپ فرانسیس»، اخیرا از جامعه بومی کانادا به خاطر نقشی که کلیسای کاتولیک در نظارت بر چندین دهه سوء استفاده در برخی از مدارس شبانهروزی بومیان این کشور داشته، عذرخواهی کرد.
مدارسی که توسط کلیساها و دولت فدرال کانادا اداره میشدند، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی را از خانوادههایشان حذف و از گرسنگی، خشونت جنسی و دیگر آزارها برای جذب اجباری آنها استفاده کردند.
انتهای پیام/