به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، ماجرای قرارداد خرید لباس از برندهای معتبر پوشاک ورزشی جهان به جای قرارداد اسپانسرینگ بعد از فدراسیون فوتبال و تیم ملی به باشگاههای لیگ برتری هم کشیده شده است.
اخیرا مسئولان یکی از باشگاههای لیگ برتری شناخته شده تصمیم گرفته بودند لباسهای فصل آینده تیم خود را از شرکت نایکی تهیه کنند.
در این رابطه با پیگیریهای ابتدایی، شرکت مورد نظر رسما اعلام میکند که تمایلی به عقد قرارداد اسپانسرینگ با این باشگاه لیگ برتری ایران را به دلایل مختلف ندارد، اما اگر تمایل زیادی به استفاده از لباسهای نایکی برای باشگاه ایرانی وجود دارد آنها میتوانند از نمایندگی خاورمیانه این شرکت لباس با قیمت مناسب خریداری کنند.
اتفاق جالب توجه، اما بعد از تصمیم مدیریت برای خریداری لباس از نمایندگی شرکت نایکی اتفاق میافتد. جایی که به صورتی عجیب و حیرت انگیز پای واسطهها هم وسط میآید و برخیها تصمیم میگیرند از فرصت بدست آمده برای سودجویی مالی نهایت استفاده را ببرند.
در جریان مذاکرات اولیه شرکت نایکی علاوه بر اینکه به نمایندگان باشگاه لیگ برتری ایران اعلام کرده بود شرایط عقد قرارداد اسپانسرینگ را ندارد، در جواب پیشنهاد باشگاه برای خرید لباس با طراحی جدید هم با صراحت به دلیل محدودیت زمان و طول کشیدن روند طراحی و تولید اعلام میکند که شرایط همکاری وجود ندارد و مدیران باشگاه فقط میتوانند لباسهای نایکی دو دورنگ مورد نظرشان را از نمایندگیها خریداری کنند.
فاجعه اصلی، اما همین جا اتفاق میافتد و برخی واسطهها که با مسئولان نمایندگی نایکی در خاورمیانه ارتباطات نزدیک داشتند به تیم ایرانی پیشنهاد میکنند لباسهای قدیمی شرکت نایکی که برای یک تیم مطرح عربستانی تولید کرده و در انبار مانده بود را با تخفیفی ویژه خریداری کنند و لوگو باشگاه عربستانی را هم بعد از عقد قرارداد خرید لباسهای قدیمی تغییر بدهند و لوگو و نام باشگاه لیگ برتری ایرانی را جایگزین آن کنند.
گفته میشود که حتی توافقات اولیه برای انجام این کار جنجالی هم انجام شده بود که خبر این اتفاق به اطلاع مسئولان میرسد و جلوی این اتفاق را میگیرند. به همین ترتیب پروژه خرید لباسهای قدیمی تیم عربستانی توسط باشگاه ایرانی از نمایندگی نایکی با قیمت ارزان در شرایط کنونی به بن بست میرسد.
این آمادگی را دارد که در این مورد و در صورت نیاز اطلاعات جدید و تکمیلی را منتشر کند.