هزینه انتشار چیست؟

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هزینه انتشار شامل هزینه‌هایی است که یک شرکت سهامی عام با توزیع اوراق بهادار جدید متحمل می‌شود.

هزینه انتشـار به وسیله شرکتی که اوراق قرضه جدید منتشر و در بازار توزیع می‌کنند پرداخت شده و شامل هزینه هایی، چون هزینه‌های تعهد، هزینه‌های قانونی و هزینه‌های ثبت است.

شرکت‌ها باید اثرات هزینه انتشـار بر مقدار سرمایه‌ای که با عرضه اولیه تأمین می‌کنند، در نظر بگیرند.

هزینه‌های انتشار، بازده مورد انتظار سهام، سود نقدی سهام و درصد درآمدی که شرکت انتظار حفظ آن‌ها را دارد، همه بخشی از معادله‌ای برای محاسبه‌ی هزینه عرضه سهام جدید شرکت هستند.