به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت راهآهن شیراز ـ بوشهر اظهار کرد: احداث این خط هم از نظر مسافری و هم باری مطلوب است، همچنین به کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و توسعه شبکه ریلی کمک میکند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این پروژه با حضور شرکت ایرانی و یک شرکت چینی اجرا میشود، افزود: یکی از مشکلات در فاینانس پروژهها تأمین سهم ۱۵ درصدی بود که با همراهی مجلس در بودجه سال آینده پیشبینی شد که این سهم از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.
وی با اشاره به پروژه جزیره نگین گفت: در ابتدای دولت احداث بندر نگین در بوشهر در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل جزیره نگین این بندر به شبکه ریلی متصل میشود.